OT Några bilder från Malmö

Startat av Bussmicke, 07 september 2007, 22:52:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 06 september 2007, 20:52:00 PM
Glädjande att Arriva förtsätter investera i de här passagerarvänliga bussarna, till skillnad från Veolia Transport.
Jag provåkte en under festivalen, och är mycket nöjd. Precis samma bra komfort i ledbussarna som enkelbussarna.

Okay! Vi vet att du har köpt flaggskeppet bland Canons hus, men nu börjar det bli löjligt. Är det någon sorts "Vem har den största kameran"-tävling som pågår här på forumet?
För många är vilken systemkamera som helst jättestor. Allting är relativt, och det beror helt på vad man jämnför med.

Har inte påstått att det är en tävling, det stod "kompisens jättekamera" och jag tyckte inte den var stor.
Du behöver inte ifrågasätta allt.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Andreas Ljungqvist

Citat från: Bussmicke skrivet 07 september 2007, 22:52:55 PM
Har inte påstått att det är en tävling, det stod "kompisens jättekamera" och jag tyckte inte den var stor.
Du behöver inte ifrågasätta allt.

Jag håller med dig Micke, att sen Jonas i detta fallet tycker min kamera är stor beror nog på hans kompaktmodell.

Jag tycker att vi ska vara glada att det finns människor som Micke och alla andra om verkligen viger sitt liv åt att dokumentera bussar och andra nutida händelser med stor nogranhet och med presition som en duktig fotograf med en rejäl kamera ger...

Tycker mer det känns som en släng av "kungliga svenska avundsjukan" från Simons håll..

Svemicke

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 06 september 2007, 20:52:00 PM
Glädjande att Arriva förtsätter investera i de här passagerarvänliga bussarna, till skillnad från Veolia Transport.
Jag provåkte en under festivalen, och är mycket nöjd. Precis samma bra komfort i ledbussarna som enkelbussarna.
Hur tycker du de skiljer sig åt? Personligen tycker jag de flesta bussar är bra att åka i. Det är den andra biten som är värre.
Citat från: Simon Bertilsson skrivet 06 september 2007, 20:52:00 PM
Jag förstår att det blir billigare med boggiebussar, men här bedrar väl ändå snålheten visheten? Jag skulle iaf inte vilja snirkla mig fram i en trång stad med en boggiebuss. Visst! Det går, men ledbussar är ju ett enormt lyft som bör användas om det går.
Vill du tala om det för politikerna i Borås? Här kör vi på mycket trängre gator än i Malmö med boggibussar. Detta för att ledbussar är för långa så de får inte köra inom Cityringen. Borås har maxlängd på 12 meter inom Cityringen. Men boggibussarna då? tänker ni nu. Jo, de har fått dispens. Kan man inte ge det till ledbussar med då? tänker ni nu. Tydligen inte.
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -

Simon Bertilsson

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 08 september 2007, 11:55:55 AM
Tycker mer det känns som en släng av "kungliga svenska avundsjukan" från Simons håll..

Vill inte påstå att jag är avundsjuk, och i så fall har det inte med mitt inlägg att göra.
Tycker bara det känns rätt löjligt med ett sånt inlägg som "Min är större!". Den typen av skryt (som två barn i sandlådan som skryter över vem som har störst spade) tillför knappast något konstruktivt.

Bussmicke

Men har du svårt att fatta?
Jag skröt inte, jag kommenterade med kameran för att påståendet Jättekamera inte stämde ansåg jag.
Suck
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Simon Bertilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 09 september 2007, 15:04:27 PM
Men har du svårt att fatta?
Jag skröt inte, jag kommenterade med kameran för att påståendet Jättekamera inte stämde ansåg jag.
Suck

Den här är ännu större, och den här är ännu större!

Allting är relativt...

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Milan

Men fyfan vad löjligt det här ska bli då!

//Milan - som håller med Simon!

Bussmicke

Citat från: Milan skrivet 12 september 2007, 10:56:52 AM
Men fyfan vad löjligt det här ska bli då!

//Milan - som håller med Simon!

jag ger upp, ni missförstår bara ändå
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers

Min är så liten min kamera.
Tycker det ser jobbit ut att fota med en stor kamera helst system kamera.