Cafe Kyrkstallet

Startat av Camilla, 03 september 2008, 00:52:06 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Camilla

För er som undrar så ligger cafe kyrkstallet i gustavsberg.

Jag kan visa en fyr som ligger intill cafet också.

Så mycket bättre bilder blir det inte med min lilla HP kamera

Magnus_J

sällan jag släpar runt på systemkameran om det inte är något speciellt.
tar med mobilen och den är avsevärt sämre än din.. de är helt okej bilderna. beror väl på vad man är ute efter. fotokonst eller för att dokumentera verkligheten.

Cafét ser så där somrigt mysigt ut.

Stefan Lindberg

Eftersom det heter kyrkstallet så antar jag att det finns en kyrka i närheten  ;)
Vore kul om du har fotat den och lägger upp i tråden Visa Dina Kyrkbilder  :)

Camilla

Citat från: Stefan Lindberg skrivet 04 september 2008, 21:18:01 PM
Eftersom det heter kyrkstallet så antar jag att det finns en kyrka i närheten  ;)
Vore kul om du har fotat den och lägger upp i tråden Visa Dina Kyrkbilder  :)
Hej!
Kyrkan ligger bra några meter i från kyrkstallet.
Jag ska försöka fota kyrkan nån gång.

Camilla

Citat från: Magnus_J skrivet 03 september 2008, 20:52:56 PM
sällan jag släpar runt på systemkameran om det inte är något speciellt.
tar med mobilen och den är avsevärt sämre än din.. de är helt okej bilderna. beror väl på vad man är ute efter. fotokonst eller för att dokumentera verkligheten.

Cafét ser så där somrigt mysigt ut.
Nu kanske det blir lite bättre bilder framöver för jag har gjort ren linsen på kameran och den var rätt skitig.
Det är mysigt att gå dit på sommaren och fika men jag har tyvärr inte varit där i år.

Henrik Palmqvist

Se ju trevligt ut. Sitta där med trevligt sälskap, en glass och ett glas saft hade inte vart fel.

För starkare drycker antar jag inte serveras där...

/ Henrik

Camilla

Citat från: Henrik Palmqvist skrivet 04 september 2008, 23:16:34 PM
Se ju trevligt ut. Sitta där med trevligt sälskap, en glass och ett glas saft hade inte vart fel.

För starkare drycker antar jag inte serveras där...

/ Henrik
Nä man serverar inte några starkare drycker än saft och kaffe där

Henrik Palmqvist

Citat från: Camilla skrivet 13 september 2008, 10:42:38 AM
Nä man serverar inte några starkare drycker än saft och kaffe där
Är ju mindre viktigt, bara sällskapet är det rätta...   

/ Henrik

Camilla

Citat från: Henrik Palmqvist skrivet 13 september 2008, 11:38:04 AM
Är ju mindre viktigt, bara sällskapet är det rätta...   

/ Henrik
Japp det är mysigt att ta en fika där en fin sommar dag med rätt sällskap.
Vill man ha lite starkare drycker så kan man ju gå till nån av krogarna här

Camilla

Citat från: Stefan Lindberg skrivet 04 september 2008, 21:18:01 PM
Eftersom det heter kyrkstallet så antar jag att det finns en kyrka i närheten  ;)
Vore kul om du har fotat den och lägger upp i tråden Visa Dina Kyrkbilder  :)
Jag gjorde ett försök att ta kort på kyrkan men det gick inget vidare men min kamera

Henrik Palmqvist

#10
Citat från: Camilla skrivet 14 september 2008, 00:19:01 AM
Japp det är mysigt att ta en fika där en fin sommar dag med rätt sällskap.
Vill man ha lite starkare drycker så kan man ju gå till nån av krogarna här
Låter ju ganska lockande.  Kanske man skulle prova på en dag.  En liten krogrunda i Gustavsberg. Har hört det bor många granna grebbor där.

Gäller det bara att hitta nån som kan visa mig runt... . Så man inte går vilse.

/ Henrik

Camilla

Citat från: Henrik Palmqvist skrivet 14 september 2008, 22:43:38 PM
Låter ju ganska lockande.  Kanske man skulle prova på en dag.  En liten krogrunda i Gustavsberg. Har hört det bor många granna grebbor där.

Gäller det bara att hitta nån som kan visa mig runt... . Så man inte går vilse.

/ Henrik
Det går rätt fort att gå en krog runda här för om jag har räknat rätt så är det bara 4 korogar här och två utav dom är pizzerior.
Nu vet jag inte villken krog som är bäst för jag är inte ute på korgen så mycket numera ock går jag ut så brukar jag åka till stockholm

Henrik Palmqvist

Citat från: Camilla skrivet 14 september 2008, 23:32:11 PM
Det går rätt fort att gå en krog runda här för om jag har räknat rätt så är det bara 4 korogar här och två utav dom är pizzerior.
Nu vet jag inte villken krog som är bäst för jag är inte ute på korgen så mycket numera ock går jag ut så brukar jag åka till stockholm

Jo, men det kan ju vara trevligt att ha nån att gå på krogen med...  Jag känner ingen i Gustavsberg...

/ Henrik

Nico

#13

Tja, förortskrogar (avsett om de ligger i Stockholm, Göteborg eller what ever) brukar ju sällan vara någon större hit utan man glider oftast inåt stan istället om man vill ha lite kvalitet på krogarna. Från tiden jag körde bulle på heltid i Stockholm har jag inte heller något direkt minne av att Gustavsberg skulle ha något minnesvärt nattliv. I alla fall inte mera än det som finns t.ex. i Skogås, Spånga eller Märsta osv. vilket alltså betyder att det oftast rör sig om lokala fyllehak som kursar en hästköttsoxfilé ihop med en stor stark som intro till kvällen innan råsupandet inleds.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Henrik Palmqvist

Är det öppet året runt det där cafét?, eller bara på sommaren?.   

/ Henrik