SL Historia från 1990-talet 86

Startat av Bussmicke, 01 maj 2011, 19:25:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jacob

Trevligt :) du har ingen  GUB-historia från 1990-talet? ;) skulle verkligen uppskattas!!

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

K R

Citat från: Bussmicke skrivet 01 maj 2011, 19:25:13 PM


Hej!

Denna H3 6333, helt nyligen skrotad på Hölö, är omnämnd i tråden "SvOf aktiviteter" på Ordet är fritt:

Citat
... I onsdags såg ett par medlemmar till att en reservdels-H3 hamnade på Hölö fvb busshimlen ...

... Därefter till vår andra depå för att ta lastbilen till Hölö o hämta 6333-kvarlevor ...

mvh K R

Niclas Wennerlid

Citat från: Bussmicke skrivet 01 maj 2011, 19:25:13 PM



Ahh, den pärlan har man åkt många gånger på 835:an och det är så här jag minns Västerhaninge station :-)
Mera 90-talsbilder :D

// Niclas

Karsten

Nice!

6300 måste precis ha flyttats till Handen då, för inte hade Björknäs avgångar på linje 828?

Matte

Citat från: Niclas Wennerlid skrivet 01 maj 2011, 21:09:24 PM
Ahh, den pärlan har man åkt många gånger på 835:an och det är så här jag minns Västerhaninge station :-)
Mera 90-talsbilder :D

// Niclas

Ja precis jag har nog själv åkt ett antal gånger med denna buss på 830, 835, 837 och 841 till och från Västerhaninge som alla en tid körde till/ från eller Via Västerhaninge... Själv har jag bott i Västerhaninge hela mitt liv nästan och bor fortfarande kvar. Och jag håller med så här minns man VH station och Centrum.

EditDock e det roligt att se att det ser nog nästan lika dant ut vid Evertsbergsvägen men kuren är av lite mordernare slag.

Glömde lägga till att Tack för fina bilder Micke... Alla va bra.

Bussmicke

Kul ni gillade bilderna. Då ska jag direkt fixa en del till.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 02 maj 2011, 16:17:22 PM
Kul ni gillade bilderna. Då ska jag direkt fixa en del till.

Ja, nu när du fått en avdelning enligt dina önskemål måste du ju utnyttja den.  ;)
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Bussmicke

absolut, har fastnat en del i telefon och somnat på soffan men nu kör jag en del till
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 02 maj 2011, 18:56:46 PM
absolut, har fastnat en del i telefon och somnat på soffan men nu kör jag en del till

Jag ber att få hälsa från några bekanta som inte är registrerade användare utan bara "läsare", att de gärna vill se mera från det tidiga 1990-talet. Även jag instämmer såklart. :)

Bussmicke

Tack, den delen råkade bli fördröjd men är ute nu
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.