Vilken färg har denna buss egentligen, om man...

Startat av Niclas Rosenius, 20 januari 2008, 10:39:14 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius



    tittar på bilderna.

   

   

    Bussen är reggad på T. Lind i Stockholm samma ägare som har den mystiska Star II AFL701 och är guldfärgad som ingen sett sen den såldes. Bolagsnamnet är också registrerat på samma adress som ägaren

   

    //Niclas

homer

kan inte vara så där jätte billigt att lacka en buss i kameliontfärg, har sett de på personbilar ibland, ser väldigt häftigt ut

Ersa

Den där ja. Grön eller lila är frågan.
Ska leta reda på mina bilder av samma fordon senare.

robbes

låt mig gissa att det är någon form av turnébulle detta då det står så här i bilregistret:

SÄNGPLATSER PÅ ÖVRE PLAN.
MED ALTERNATIV SÄTESINREDNING PÅ ÖVRE PLAN


och han äger buen som privat person det är ej något företag som står som ägare på bussen

Staffan Sävenfjord

Citat från: homer skrivet 20 januari 2008, 11:03:55 AM
kan inte vara så där jätte billigt att lacka en buss i kameliontfärg, har sett de på personbilar ibland, ser väldigt häftigt ut

För cirka fem år sedan frågade jag en bussägare som hade en vanlig 12-metersbuss kameleont-lackad vad det kostade och fick svaret ca 120 000 kronor. Så man torde kunna hålla sig för skratt vid plåtskador eller klo**erattacker.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Johan Hansson

Lär väl stå flerfärgad i bilregistret hos Vägverket.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

robbes

#6
rätt intressant hemsida har de i alla fall och de skall visst ha andra bussr med enligt bildarkivet

http://www.enterprisecarriage.se/

ochs om jag trodde de sysslar med turnétransporter

Henrik Palmqvist

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 20 januari 2008, 12:29:47 PM
För cirka fem år sedan frågade jag en bussägare som hade en vanlig 12-metersbuss kameleont-lackad vad det kostade och fick svaret ca 120 000 kronor. Så man torde kunna hålla sig för skratt vid plåtskador eller klo**erattacker.

Vad kostar det ungefär att lacka en buss i vitt?, och vad kostar det t.ex att lacka en buss i busslinks färjer? (Busslinks turistbussar, näckroslacken). Så man får nåt att jämföra med.

Esbjörn

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 20 januari 2008, 10:39:14 AM
    Bussen är reggad på T. Lind i Stockholm samma ägare som har den mystiska Star II AFL701 och är guldfärgad som ingen sett sen den såldes. Bolagsnamnet är också registrerat på samma adress som ägaren

Jodå, visst är det nån som sett den sedan den såldes till T. Lind - eller Enterprise Carriage som hans bolag heter.
Det handlar om turnébussar och man kör bland annat Norrdans i Härnösand.
I november rullade den för dem och gör kanske fortfarande så.

I bolaget finns minst ytterligare en buss - HPT218 - en Neoplan Skyliner.


AFL701 vid Ikea i Sundsvall den 21 nov 2007.

Niclas Rosenius

Citat från: Esbjörn skrivet 20 januari 2008, 12:44:47 PM


I bolaget finns minst ytterligare en buss - HPT218 - en Neoplan Skyliner.

Denna låg framför mig igår på E18 i Västerås.

Trevligt att du fått den på bild  ;D


  //Niclas

Mikael Lövgren


   

   

  Om jag inte har helt fel för mig så ägdes denna bussen innan av sunspärlan i helsingborg, och har oxå för mig att den välte på ringvägen utanför malmö.
men som sagt så är jag inte helt säker....
Hantera alla stressiga situationer som en hund: Kan du inte äta det eller leka med det. pissa på det och gå din väg...

Niclas Rosenius

Citat från: Cityliner skrivet 20 januari 2008, 17:49:22 PM
 

  Om jag inte har helt fel för mig så ägdes denna bussen innan av sunspärlan i helsingborg, och har oxå för mig att den välte på ringvägen utanför malmö.
men som sagt så är jag inte helt säker....

  Det stämmer att Sundpärlans ägt bussen mellan 030102 till 061025. Då var dom den 5:e ägaren. Förste ägere var MEGAB, Göteborg. F.reg 001228.

   //Niclas

michael k

tommy lind ex nilsbuss ex delfinbuss är väl inte så mystisk?
om ni slår på regnr på spacen så har nog nilsbuss som ägare
skylinern aka kameleonten ägdes ju tidigare av boris
efter reparationen när den gick i diket var det bråk om lakering som boris tyckte var dåligt utförd
CitatFör cirka fem år sedan frågade jag en bussägare som hade en vanlig 12-metersbuss kameleont-lackad vad det kostade och fick svaret ca 120 000 kronor. Så man torde kunna hålla sig för skratt vid plåtskador eller klo**erattacker.
var det en kvinna?

Blue

#13
Citat från: michael k skrivet 20 januari 2008, 20:09:36 PM
Var det en kvinna?

Det tror jag att det var och det var nog den första bussen som kom i den färgen.

Den togs i trafik -99 och var med på det årets bussmässa vill jag minnas....
Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

michael k

bråviksbuss pratar vi om antar jag?
hon fick ju bussen förstörd lite senare i helsingborg har jag för mig