Två nya KLT-bussar i Nässjö [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 21 augusti 2017, 20:38:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

I dagarna sätts många nya bussar i trafik i KLT-land. Här två bussar som trafikerar linje 325 Västervik-Vimmerby-Nässjö fotograferade vid Nässjö resecentrum idag. En blå Scania Omnilink sågs på sta´n i Nässjö idag, antagligen en stadsbuss från Västervik eller Oskarshamn. Tyvärr blev det ingen bild på den men den kanske blir kvar ett tag.


Söne Buss 756


Nilsbuss YGP928

Sven W

Hej

Jag såg också 756 igår. Den gick på morgonen som expressbuss till Linköping och tillbaka. Denna linje har en tur på eftermiddagen också. Igår var det 757 som gick. Denna hade tidigare under dagen också varit i Nässjö på linje 325.

Enligt föraren av 757 ska de tre gasbussarna i Västervik behållas. Kanske flyttas till Nässjö???

Bernt Talbrant

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 21 augusti 2017, 20:38:39 PM
I dagarna sätts många nya bussar i trafik i KLT-land. Här två bussar som trafikerar linje 325 Västervik-Vimmerby-Nässjö fotograferade vid Nässjö resecentrum idag. En blå Scania Omnilink sågs på sta´n i Nässjö idag, antagligen en stadsbuss från Västervik eller Oskarshamn. Tyvärr blev det ingen bild på den men den kanske blir kvar ett tag.


Den blå bussen visade sig vara Söne 721 från Västervik. Bild kommer när jag har möjlighet att lägga upp en, troligen imorgon

Svenn Erik Nielsen

Hej alla

Är der nogon som har inv. nr og reg.nr på dom nya busser til Kalmar län.

Svenn Erik

Emil.

Citat från: Svenn Erik Nielsen skrivet 23 augusti 2017, 17:06:41 PM
Hej alla

Är der nogon som har inv. nr og reg.nr på dom nya busser til Kalmar län.

Svenn Erik
Hej.

Menar du Söne Buss nya bussar?

// Emil L.
Blivande chaufför!

Bernt Talbrant

Citat från: Emil L. skrivet 02 september 2017, 22:10:55 PM
Hej.

Menar du Söne Buss nya bussar?

// Emil L.

Det finns många nya bussar hos flera företag i KLT-land nu... Idag såg jag f ö på avstånd en Volvo 8900 i ny KLT-målning på linje 325.

Svenn Erik Nielsen

Menar du Söne Buss nya bussar?

Hej igen

Ja bl.a og også andre nya vagnar til dom andra bolag i länet.

Svenn Erik

Emil.

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 02 september 2017, 22:19:28 PM
Det finns många nya bussar hos flera företag i KLT-land nu... Idag såg jag f ö på avstånd en Volvo 8900 i ny KLT-målning på linje 325.

Den såg jag också. Det var en 8900 i form av höggolvsbuss från Hjalmarssons Buss.
Blivande chaufför!

Veiko

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 02 september 2017, 22:19:28 PM
Det finns många nya bussar hos flera företag i KLT-land nu... Idag såg jag f ö på avstånd en Volvo 8900 i ny KLT-målning på linje 325.

Va jag som körde den :)

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Emil.

Blivande chaufför!

Veiko

Citat från: Emil L. skrivet 14 september 2017, 12:39:08 PM
Har Hjalmarssons inventarienummer på sina bussar?

Ja, men har inte fått på dom än, har dom på mail. Fixar det efter helgen, ska till Norge imorrn.

Bussmicke

Hjalmarssons har ju inte haft nummer tidigare.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

CW66

Citat från: Svenn Erik Nielsen skrivet 23 augusti 2017, 17:06:41 PM
Hej alla

Är der nogon som har inv. nr og reg.nr på dom nya busser til Kalmar län.

Svenn Erik

Jag har, men har inte hunnit uppdatera min sida som jag borde pga mycket på jobbet.
Men snart så finns dom ute - åtminstone de flesta.

Lite sammanfattning följer:
Söne = Scania Interlink, Scania LE Suburban
Hjalmarsson = Volvo 8900 4x2 & 6x2, Scania Interlink, Irisbus Crossway
Ukna = Setra
Nilsbuss = Setra, Mercedes
Flexbuss = Scania Interlink, Scania LE Suburban, Scania Citywide LF, Scania Citywide LE (ej Suburban-modellen)
Bergkvarabuss = Scania Interlink, Scania LE Suburban, Setra, Mercedes

Uffe