Rymdskeppen invaderar...

Startat av Niclas Rosenius, 25 november 2007, 01:02:29 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius



  ...Stockholm!!!

  Var på en liten utflykt till Stockholm idag för att försöka hitta Bybergs nya Starliner II efter tips från Ante att den gick ner på Y-Bussen i fredags.

  Hittade den uppe på Barnhusbron.

 

  Sedan stod även denna Star II där också. Detta är föresten Järna-Hölö:s gamla buss som dom hade bara ca ett halvår.

 


  Även på bron stod dessa två bussar som var lite mer intressanta än andra.

  Först Roffes Buss Spaceliner, en modell som har gott ur tiden tyvärr.

 

   Sedan fanns Ceris nya 23:a där också

 

   Sen bar det iväg ner mot Norra Bantorget och hittade denna norska N426/3 som har förflutet hos Röhler, Schwädisch Hall.

 

   Tog vägen förbi Cityterminalen och där stod en annan typ av Rymdskepp, nämligen en av Bollnäs Buss nya Jonckheere.

 

   När jag skulle åka därifrån kom denna rymdvarelse och man drog efter för att få en bra bild. Den landade uppe på den populära Barnhusbron.

 

  Tre Star II i minneskortet på en o samma gång var man ganska nöjd. Speciellt när man vet att man nu har 11 av 16 sålda Star II på bild.

  Efter denna fångst drog man vidare till det kungliga slottet och hittade lite mer intressanta saker, men det får bli en annan historia.

  //Niclas

Bussmicke

Jag får gratulera till fångsten, mina åsikter till trots
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius

Citat från: Bussmicke skrivet 25 november 2007, 01:19:29 AM
Jag får gratulera till fångsten, mina åsikter till trots

   Man tackar och bockar. Som du ser så fungerar objektivet bra. ;D

   //Niclas

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jacob med C

Trevliga bilder. Undrar hur Byberg & Nordins nya 32 kommer att se ut Byberglack...
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Niclas Rosenius

Citat från: Jacob med C skrivet 25 november 2007, 10:59:26 AM
Trevliga bilder. Undrar hur Byberg & Nordins nya 32 kommer att se ut Byberglack...

   Det är du inte ensam om att undra. Säkert kommer den va riktigt läcker  8) den som lever får se.

   Man får hoppas att Ante har kameran beredd så fort den kommer ut från lack och stripning.

   //Niclas

Ante

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 25 november 2007, 11:11:26 AM
   Det är du inte ensam om att undra. Säkert kommer den va riktigt läcker  8) den som lever får se.

   Man får hoppas att Ante har kameran beredd så fort den kommer ut från lack och stripning.

   //Niclas

Det kan jag lova ;)
Jättetrevliga bilder!!

/A

Oskar A

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 25 november 2007, 01:02:29 AM

  ...Stockholm!!!

  Tre Star II i minneskortet på en o samma gång var man ganska nöjd. Speciellt när man vet att man nu har 11 av 16 sålda Star II på bild.

  Efter denna fångst drog man vidare till det kungliga slottet och hittade lite mer intressanta saker, men det får bli en annan historia.

  //Niclas


Trevliga bilder! Får gratulera till en lyckad fotodag.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Niclas Rosenius

Citat från: Ante skrivet 25 november 2007, 16:36:59 PM
Det kan jag lova ;)
Jättetrevliga bilder!!

/A

   Man tackar för ombömmet och tipset.

   //Niclas

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bengt Jönsson

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 25 november 2007, 01:02:29 AM

  ...Stockholm!!!

  Var på en liten utflykt till Stockholm idag för att försöka hitta Bybergs nya Starliner II efter tips från Ante att den gick ner på Y-Bussen i fredags.

  Hittade den uppe på Barnhusbron.

 

  Sedan stod även denna Star II där också. Detta är föresten Järna-Hölö:s gamla buss som dom hade bara ca ett halvår.

 


  Även på bron stod dessa två bussar som var lite mer intressanta än andra.

  Först Roffes Buss Spaceliner, en modell som har gott ur tiden tyvärr.

 

   Sedan fanns Ceris nya 23:a där också

 

   Sen bar det iväg ner mot Norra Bantorget och hittade denna norska N426/3 som har förflutet hos Röhler, Schwädisch Hall.

 

   Tog vägen förbi Cityterminalen och där stod en annan typ av Rymdskepp, nämligen en av Bollnäs Buss nya Jonckheere.

 

   När jag skulle åka därifrån kom denna rymdvarelse och man drog efter för att få en bra bild. Den landade uppe på den populära Barnhusbron.

 

  Tre Star II i minneskortet på en o samma gång var man ganska nöjd. Speciellt när man vet att man nu har 11 av 16 sålda Star II på bild.

  Efter denna fångst drog man vidare till det kungliga slottet och hittade lite mer intressanta saker, men det får bli en annan historia.

  //Niclas


Rymdskepp?  Snarare "älgmular" tycker jag de liknar.. ;D

/B

Niclas Rosenius

Citat från: Bussmicke skrivet 25 november 2007, 20:59:58 PM
Härligt rubrikval.. ;D

   Det var just dig jag tänkte på när jag skrev rubriken ;D

   //Niclas

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Magne

Her var det mange flotte bilder av mange flotte busser! Sånn liker jeg å se bilder av! Dette var moro! ;D
Hilsen Magne!


Besøk meg på www.magnehaheim.no

Niclas Rosenius

Citat från: Magne skrivet 25 november 2007, 22:44:32 PM
Her var det mange flotte bilder av mange flotte busser! Sånn liker jeg å se bilder av! Dette var moro! ;D

   Man tackar, fick ju även med en av dina favoriter  ;)

   //Niclas