Volvo 7900 på väg till Stockholms innerstad?

Startat av AO, 13 oktober 2012, 18:50:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Joakim Wahlberg

Stomlinjer i Södertälje är mig veterligen framskjutet, så hit ska dem inte.
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

virtual1

Citat från: Omnilasse skrivet 14 oktober 2012, 20:54:19 PM
Tror inte heller på innerstaden- särskilt som det ju inte ser ut som Keolistyg och att man gjort sin komplettering av stomlinjerna där förra året. Däremot ser det väl ut som Nobinatyg. Man har ju tankar på att starta stomlinjer i Södertälje (har dock inte fått någon formell bekräftelse på att man verkligen kommer igång med dem till december.) Men det skulle ju kunna vara en rimlig förklaring i sådana fall. För den trafiken passar ju låggolv rätt bra.

Med tanke på att bussen verkar vara till salu så tror jag inte den ska någonstans alls inom SL-området f.n.!

Kim

Der kommer vel 7900' til Stockholm i form af hybridbusser til Keolis..

Johan B

Däremot ska det komma 7900 Hybrid till Keolis Göteborg.

Niclas Wennerlid

#19
Det kommer att komma hybridbuss till Stockholm City på test igen. Hoppas bara det fungerar bättre nu än det gjorde senast när Scania/DAB trafikerade Stockholms gator.

// Niclas

Bussmicke

Mumma, vet du när?


//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

J0han

Citat från: Niclas Wennerlid skrivet 15 oktober 2012, 20:04:31 PM
Det kommer att komma hybridbuss till Stockholm City på test igen. Hoppas bara det fungerar bättre nu än det gjorde senast när Scania/DAB trafikerade Stockholms gator.

// Niclas

Det ska tydligen bort en blå ledvagn från Frihamnen i december som ska till hornsberg kan de va möjligt att en hybridbuss ska ta dess plats istället? :)

Ted Selander

Det har snarare med ändrade omlopp pga. tidtabellsskiftet att göra.

Kim

Citat från: Johan B skrivet 15 oktober 2012, 17:53:00 PM
Däremot ska det komma 7900 Hybrid till Keolis Göteborg.

Yep - sorry.. Göteborg! Fik at vide at det var Stockholm. 

Niclas Wennerlid

Citat från: Bussmicke skrivet 15 oktober 2012, 20:50:39 PM
Mumma, vet du när?


//Bussmicke
www.bussmicke.se

Siktet är inställt på december men vi får se.

// Niclas

Erling.L

Citat från: Niclas Wennerlid skrivet 15 oktober 2012, 20:04:31 PM
Det kommer att komma hybridbuss till Stockholm City på test igen. Hoppas bara det fungerar bättre nu än det gjorde senast när Scania/DAB trafikerade Stockholms gator.

// Niclas

E det buss 51 som skall ut o motioneras igen kanske
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Niclas Wennerlid


Bussfanatikern

Den första hybridbussen som rullade i Göteborg hade nummer 51 hos GS.