Blandade SL-bilder

Startat av Marc, 10 september 2011, 11:04:06 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Även fast de bara hyrs så är ju cirkeln sluten. Ganska fantastiskt att bussar har överlevt två operatörsbyten...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

MrH

Citat från: Bussföraren skrivet 10 september 2011, 23:41:05 PM
7 st ja :-)

Kom i jan 2000 till ett pris av 1.471000 stycket :-)
Tyvärr blev de flesta snart sönderkörda i samband med Södra Länken bygget
Bussarna hade 4 stegs Voithlåda till skillnad mot sina nyare syskon


Jag vill i alla fall minnas att flera av oss i Tyresö gillade Voithlådorna, de växlade mjukt och skönt till skillnad från ZF.

/MrH

Camilla

Citat från: Carl Eric skrivet 11 september 2011, 19:29:42 PM
Även fast de bara hyrs så är ju cirkeln sluten. Ganska fantastiskt att bussar har överlevt två operatörsbyten...

Det blir nog tre byten för 18xx vagnarna är leverarade till sl från början

buskörare


j-a

Citat från: buskörare skrivet 11 september 2011, 23:03:29 PM
Vad skiljer G7 från G8?
G8 är 8 växlad den 8 växeln en överväxel "Knapp"på spaken  (Se Ersa s profilbild)  G7 7 växlad utan "knapp"

Carl Eric

Citat från: Camilla skrivet 11 september 2011, 22:56:30 PM
Det blir nog tre byten för 18xx vagnarna är leverarade till sl från början

På ledvagnarna ja, men inte boggin. Kollade SBH!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Bussföraren

Citat från: MrH skrivet 11 september 2011, 22:00:58 PM
Jag vill i alla fall minnas att flera av oss i Tyresö gillade Voithlådorna, de växlade mjukt och skönt till skillnad från ZF.

/MrH

Absolut inget fel på dessa lådor i den trafiken, dock var retardern svårinställd, tog gärna för hårt i högre hastighet.
(Den som lagt foten på bromspedalen på en en av dessa, eller ledvagnskusinerna i 445* serien på motorvägen vet vad som avses)

MrX

Citat från: Bussföraren skrivet 12 september 2011, 09:09:07 AM
Absolut inget fel på dessa lådor i den trafiken, dock var retardern svårinställd, tog gärna för hårt i högre hastighet.
(Den som lagt foten på bromspedalen på en en av dessa, eller ledvagnskusinerna i 445* serien på motorvägen vet vad som avses)

Vissa individer även i lägre hastigheter mot slutet. 4452 hög så fort man bara tänkte bromsa, riktigt obehagligt stundtals.