LidingöSolarisar siktade på Norrtäljevägen...

Startat av Ulf Berlin, 04 december 2010, 16:03:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Citat från: Mrbuss skrivet 08 december 2010, 12:48:39 PM
Har dessa vagnar satellitpaneler vid sidan om ratten? I så fall låter det som samma förarplats som finns i Nobina 0223-0231 (B7RLE). Ratten är rätt stor och man kan vrida den iallafall ett extra varv jämfört med andra bussar. Det gör att den känns lite klumpig i stadstrafik.

Precis så. Passar inte direkt optimalt i tätortstrafik.

homer

Citat från: Ersa skrivet 08 december 2010, 12:53:13 PM
Precis så. Passar inte direkt optimalt i tätortstrafik.

Även Nobinas 00 ledbussar i SL lack har den här stora ratten, och jag är inte heller förtjust i den >:(

M

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 08 december 2010, 10:19:21 AM
Tänka sig, jag som trodde att släpstyrningen var mekanisk med länkarmar.

Javist på lågentre är det mekaniskt. På låggolv stel axel men på dubbelledarna så styr sista axeln hydrauliskt

danneh

Citat från: forthemoment skrivet 08 december 2010, 01:57:24 AM
Jag hoppas bara att dom får ordning på problemen med Solaris här i Göteborg. Eftersom det är över 200 förare som skrev på protestlista så är dom tvungna att agera. Det finns mycket som är bättre på Solaris än på Volvo tycker jag, och mycket som är sämre. Veolia får nog betala en hel del för att rätta till alla punkter, men när dom gör det så tror jag Solaris kan bli omtyckta precis som dom flesta gillar Volvo. Jag hoppas verkligen dom får ordning på dom.

Varför skulle Velia bry sig om det? "skämt" åsido (skapa inte massa diskussioner om det nu, min privata åsikt om det bara). Men det som jag förstått att många klagat på är att den är trögstyrd, är det något som går att fixa ens?