Orusttrafikens nya Beulas Jewel i Västtrafik lack

Startat av Staffan Sävenfjord, 08 juli 2010, 20:40:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

CS

Citat från: Mattias Andersson skrivet 10 juli 2010, 19:58:12 PM
Från det ena till det andra..Mycket snygg buss som gör sig bra i blå kostym :)

En annan grej är vad jag hörde häromdagen..Att Sandarna Transporter skall bemanna bussarna
på linje 290-291..

Kan någon bekräfta lr dementera ???



Inte för Orusttrafiken i alla fall. I så fall är det åt Veolia och de bussar dom kör på linje 290 med utgångspunkt Göteborg. Det avtalet går ut nästa sommar och då tar Orusttrafiken över även dom turerna med ytterligare dubbeldäckare.

Citat från: Mattias Andersson skrivet 10 juli 2010, 22:23:27 PM
Man kan ju undra hur det är tänkt ???

Dock är det som sagt bara ett rykte...Är väldigt förvånad om Orusttrafiken skulle
lägga ut sin trafik på nån underentreprenör,och dessutom denna typen av trafik..



Orusttrafiken har sedan länge sin trafik på Öckerö utlagd på underentreprenad hos Öckeröbussarna och det är också dom som kommer köra dubbeldäckarna från augusti. Bussarna kommer också stå på Öckerö.

Mattias Andersson

Citat från: CS skrivet 11 juli 2010, 04:10:45 AM
Inte för Orusttrafiken i alla fall. I så fall är det åt Veolia och de bussar dom kör på linje 290 med utgångspunkt Göteborg. Det avtalet går ut nästa sommar och då tar Orusttrafiken över även dom turerna med ytterligare dubbeldäckare.

Orusttrafiken har sedan länge sin trafik på Öckerö utlagd på underentreprenad hos Öckeröbussarna och det är också dom som kommer köra dubbeldäckarna från augusti. Bussarna kommer också stå på Öckerö.


Visst ja! Det kommer jag ihåg nu att dem kör som underentreprenör därute.

Ok,då vet jag! Tackar för svaren på mina frågor :)

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Citat från: Mattias Andersson skrivet 10 juli 2010, 22:23:27 PM
Man kan ju undra hur det är tänkt ???

Dock är det som sagt bara ett rykte...Är väldigt förvånad om Orusttrafiken skulle
lägga ut sin trafik på nån underentreprenör,och dessutom denna typen av trafik..



Orust la ju ut nästan allt i Jönköping på Underentreprenörer så det skulle inte vara förvånande alls.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

bisquit

Vad är det för vits med att lägga ut körning på underentreprenad??

Blue

Citat från: bisquit skrivet 12 juli 2010, 15:53:13 PM
Vad är det för vits med att lägga ut körning på underentreprenad??

Man slipper investera i nya bussar, den gamla entreprenören kanske gärna kör lite billigare med dom bussarna dom redan har!
Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)