Bilder från dagens tunnelbaneersättning

Startat av Mikael Ringmarck, 22 februari 2010, 15:51:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Citat från: Mrbuss skrivet 22 februari 2010, 18:40:51 PM
Det vore kul om vi kunde försöka sammanställa vilka garage och entreprenörer som i huvudsak kör var:

Gröna linjen Fridhemsplan - Hässelby Strand:

Arriva Ekerö
Nobina Bromma
MTR
Busslink Hornsberg/Söderhallen?

Röda linjen Liljeholmen - Norsborg

Arriva Märsta
Busslink Söderhallen/Hornsberg
Nobina Botkyrka

Har några udda "fåglar" synts i trafik? Jag blev mest överraskad över Nobina 0223.  :)

Idag kunde Midbus adderas till listan.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik Gelin

Idag rullar det som det tåg på samtliga linjer än så länge åtminstone.
Igår kunde man beskåda ungefär följande:

L13 Liljeholmen - Norsborg fick avgjort mest resurser och där kunde man beskåda det mesta som rullar i SL-land skulle jag tro.

Arriva Märsta/Ekerö, Busslink Hornsberg/Söderhallen, MTR, Strömmabuss (Ekmanbuss/Interbus), Botkyrkabuss, Fridströms, Midbuss och Nobina div. garage.

Dags för Bussmicke att visa kavalkad från hemmaplan, han satt ju på första parkett så att säga...  ;)
//Fredrik

Bussmicke

#32
Jodå jag ska visa dem. Har inte döpt om alla bilderna än, sedan tar redigeringen vid.
Arriva Ekerö såg Jag bara en gång utan att ha möjlighet att ta  bild.

Synd dessa resurser inte sattes inte en dag innan..
(Visst, första dagen kan man inte veta kanske men sen..)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Marc

Allt är inte tunnelbaneersättning i Stockholm:


I de södra länsdelarna pågår även en hel del pendeljobb!
Södertälje Hamn-Centrum




och Gnestabanan...





Nico

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 25 februari 2010, 06:30:54 AM
L13 Liljeholmen - Norsborg fick avgjort mest resurser och där kunde man beskåda det mesta som rullar i SL-land skulle jag tro.

Arriva Märsta/Ekerö, Busslink Hornsberg/Söderhallen, MTR, Strömmabuss (Ekmanbuss/Interbus), Botkyrkabuss, Fridströms, Midbuss och Nobina div. garage.

Citat från: Bussmicke skrivet 25 februari 2010, 09:15:35 AM
Arriva Ekerö såg Jag bara en gång utan att ha möjlighet att ta  bild.

Är lite fundersam över ifall Arriva Ekerö körde något på linje 13. Såvitt jag fattat det så körde Märsta uteslutande på linje 13 medan Mälaröarna enbart trafikerade linje 19 västerut när den grenen var stängd, men visst kan någon enstaka ha slunkit med någonstans söderut.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

M224

Citat från: Nico skrivet 25 februari 2010, 12:03:02 PM
Är lite fundersam över ifall Arriva Ekerö körde något på linje 13. Såvitt jag fattat det så körde Märsta uteslutande på linje 13 medan Mälaröarna enbart trafikerade linje 19 västerut när den grenen var stängd, men visst kan någon enstaka ha slunkit med någonstans söderut.


Jag har sett Arriva 7035, 7036 samt 7039. Vilket garage tillhör dem?

Bussmicke

Märsta

Mötte en Volvo-led häromdagen som aldrig kom tillbaka, dagen innan såg jag två vid Liljeholmen. Tyvärr satt jag på bussen till jobbet då.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Vart tog bilderna på Roslagsbussen på linje 13 igår vägen, Bussmicke? :)

Nico


Jo, det var så sant... Fridströms 9443 (tror jag det var) som deltog på onsdag fram till runt 15 eller så.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Mikael Ringmarck



Nobina 5915 som kommit hela vägen från Enköping dök upp på ersättningen under onsdag förmiddag  ;D Kul att den fortfarande är märkt Swebus...

Bussmicke

Citat från: Nico skrivet 25 februari 2010, 17:17:54 PM
Jo, det var så sant... Fridströms 9443 (tror jag det var) som deltog på onsdag fram till runt 15 eller så.

Då måste 9443 fortsatt köra efter den och en bil smekte varann på sidan i Skärholmen runt 10...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Mrbuss skrivet 25 februari 2010, 17:57:09 PM
Nobina 5915 som kommit hela vägen från Enköping dök upp på ersättningen under onsdag förmiddag  ;D Kul att den fortfarande är märkt Swebus...

Ojdå. Man är uppenbarligen inte lika snabba i Enköping som i Uppsala.

Börje

Citat från: Ersa skrivet 25 februari 2010, 17:14:03 PM
Vart tog bilderna på Roslagsbussen på linje 13 igår vägen, Bussmicke? :)

Den råkade jag klämma av en ganska misslyckad bild på strax efter kl. 9 på Hägerstensvägen: