Bilder från dagens tunnelbaneersättning

Startat av Mikael Ringmarck, 22 februari 2010, 15:51:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael Ringmarck





Det är bra med en sambo/kollega som håller koll på bussarna. Via telefon fick jag höra att 0223 rullat förbi Brommaplan. Efter lite väntande dök den upp igen. ;D

Mikael Ringmarck

Här är ytterligare fyra bilder från dagen.


Vid Hässelby Strand hittade jag Arriva 7037 parkerad som är hemmahörande i Märsta om jag inte är helt fel ute.


Efter lång väntan så dök Arriva Ekerös 7072 upp för att köra folk in mot stan.


Jag gav upp Hässelby och begav mig istället till Brommaplan i hopp om att få se fler ersättningsbussar. Och det fick jag såklart - Nobina Brommas 5413 var en av de första att dyka upp.


För att summera det hela. På Hässelbygrenen syntes mest bussar från Arriva Ekerö och Nobina Bromma. I övrigt såg jag enstaka MaxCi och Omnilinkled från Busslink samt MTR:s vita boggibussar.

Bussmicke

Längs Norsborgsgrenen var det Arriva Märsta, Busslink Söderhallen, Nobina Botkyrka.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Optimal

Citat från: Bussmicke skrivet 22 februari 2010, 16:41:42 PM
Längs Norsborgsgrenen var det Arriva Märsta, Busslink Söderhallen, Nobina Botkyrka.

Såg du inte en 27xx vagn. Det är ju Hornsberg  ;)

Mikael Ringmarck

Citat från: Bussmicke skrivet 22 februari 2010, 16:41:42 PM
Längs Norsborgsgrenen var det Arriva Märsta, Busslink Söderhallen, Nobina Botkyrka.

Det vore kul om vi kunde försöka sammanställa vilka garage och entreprenörer som i huvudsak kör var:

Gröna linjen Fridhemsplan - Hässelby Strand:

Arriva Ekerö
Nobina Bromma
MTR
Busslink Hornsberg/Söderhallen?

Röda linjen Liljeholmen - Norsborg

Arriva Märsta
Busslink Söderhallen/Hornsberg
Nobina Botkyrka

Har några udda "fåglar" synts i trafik? Jag blev mest överraskad över Nobina 0223.  :)

M224

Citat från: Mrbuss skrivet 22 februari 2010, 18:40:51 PM
Det vore kul om vi kunde försöka sammanställa vilka garage och entreprenörer som i huvudsak kör var:

Gröna linjen Fridhemsplan - Hässelby Strand:

Arriva Ekerö
Nobina Bromma
MTR
Busslink Hornsberg/Söderhallen?

Röda linjen Liljeholmen - Norsborg

Arriva Märsta
Busslink Söderhallen/Hornsberg
Nobina Botkyrka

Har några udda "fåglar" synts i trafik? Jag blev mest överraskad över Nobina 0223.  :)

Jag såg MTR längs linje 13 kan jag tillägga.

Tommy E

Här har vi mina fångster. Först Arriva 7005 vid Blackeberg.



I Brommaplan stod denna buss, som jag fotade genom rutan från min buss. Tyvärr åkte den innan jag hann kliva av, så jag fick inga bättre bilder. Den var märkt 4000, jag antar att det är Nobina 4000.



På vägen utanför Brommaplans terminal passerade även en dubbeldäckare! Den ser ju ut som bussarna i London, men vad den gjorde här vet jag inte. Den hade ett Arriva-märke på sidan.



Förstoring:

Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Omnilasse

Citat från: Mrbuss skrivet 22 februari 2010, 18:40:51 PM
Det vore kul om vi kunde försöka sammanställa vilka garage och entreprenörer som i huvudsak kör var:

Gröna linjen Fridhemsplan - Hässelby Strand:
Arriva Ekerö
Nobina Bromma
MTR
Busslink Hornsberg/Söderhallen?
Röda linjen Liljeholmen - Norsborg
Arriva Märsta
Busslink Söderhallen/Hornsberg
Nobina Botkyrka
Har några udda "fåglar" synts i trafik? Jag blev mest överraskad över Nobina 0223.  :)
På gröna linjen (västerut), såg jag även Kallhäll ryckte in med några bussar i eftermiddagsrusningen, även Gladö buss ryckte in med en vagn och tror även Interbus var ute med en tur. 

Mange_buss

Citat från: Tommy E skrivet 22 februari 2010, 18:56:47 PM
I Brommaplan stod denna buss, som jag fotade genom rutan från min buss. Tyvärr åkte den innan jag hann kliva av, så jag fick inga bättre bilder. Den var märkt 4000, jag antar att det är Nobina 4000.




Stämmer - Gick på Gotland fram till Juni. Mestadels på linje 41. Då stationerad i småorten Katthammarsvik.
Vilket garage är den stationerad i nu? Jag har för mig att det var Tyresö, men det är det ju knappats om den stod vid Brommaplan..

Björn Lövdahl

//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Andreas

Citat från: Mange_buss skrivet 22 februari 2010, 19:07:55 PM
Stämmer - Gick på Gotland fram till Juni. Mestadels på linje 41. Då stationerad i småorten Katthammarsvik.
Vilket garage är den stationerad i nu? Jag har för mig att det var Tyresö, men det är det ju knappats om den stod vid Brommaplan..

Finfina bilder!

Jag tyckte att jag kände igen en bild på den ifrån då den stod parkerad vid Brommagaraget (Alvikdepån). Jag länkar tråden
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=29045.0  

Då kanske man finner den på Lundadepån numera.  :)

Andreas

Citat från: Tommy E skrivet 22 februari 2010, 18:56:47 PM

På vägen utanför Brommaplans terminal passerade även en dubbeldäckare! Den ser ju ut som bussarna i London, men vad den gjorde här vet jag inte. Den hade ett Arriva-märke på sidan.



Förstoring:



Wow! :D Det var riktigt längesedan man såg en sådan buss, jag trodde jag såg i syne först! ^^ Ja, det är jag också väldigt nyfiken på. Om jag inte minns fel, så har Arriva väldigt mycket av lokaltrafiken i Storbrittanien också (kanske är ett brittiskt företag i grunden, kommer inte ihåg :P), men isf däribland en del av Londontrafiken också. Vem vet, de kanske har planer på att köpa in dessa gamla fina saker o köra med de på Ekerölinjerna. ;) Och apropå dessa bussar, när vi ändå är på ämnet, så har jag läst någonstans att britterna vill ha de här bussarna tillbaka, så de har haft nån designtävling, nåt förslag vann med stor marginal och sen var det planer på att börja tillverka de igen. Men jag har inte hört nåt mer sen. 

a32

Några av dagens ersättningsbussar i Bromma från morgonen till eftermiddagen....


Drottningholmsvägen Stora Mossen i morse





Gustavslundsvägen Alvik


Bussplan Alvik
















Tolvan rullade på som om inget hänt...



/a32   ;)



virtual1

Citat från: Mrbuss skrivet 22 februari 2010, 18:40:51 PM
Det vore kul om vi kunde försöka sammanställa vilka garage och entreprenörer som i huvudsak kör var:

Gröna linjen Fridhemsplan - Hässelby Strand:

Arriva Ekerö
Nobina Bromma
MTR
Busslink Hornsberg/Söderhallen?

Röda linjen Liljeholmen - Norsborg

Arriva Märsta
Busslink Söderhallen/Hornsberg
Nobina Botkyrka

Har några udda "fåglar" synts i trafik? Jag blev mest överraskad över Nobina 0223.  :)

Gröna linjen söderut kunde ses bussar från:

Busslink Söderhallen
Busslink Handen
Nobina Tyresö
Interbus! (Åkte själv med en sådan till Gullmarsplan)