Beulas Jewel till Östgötatrafiken

Startat av Niclas Rosenius, 27 oktober 2009, 12:51:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

New_options

Den bussen var helt klart nåt av det grymmaste jag sett!

Ingen förresten som har en bild på Östgötatrafikens komradio?

Buss-Hasse

Men det var en dum stolpe som sitter till vänster om förarstolen.....Sikten till vänster är ju ganska minimal. Antingen böja sig rejält framåt eller vrida ordentligt på huvudet.

yngrot

Mobitecdosan sitter ju oxå lite avigt till
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Lulebjörnen

Citat från: Hans Jacobsson skrivet 05 november 2009, 10:04:15 AM
Men det var en dum stolpe som sitter till vänster om förarstolen.....Sikten till vänster är ju ganska minimal. Antingen böja sig rejält framåt eller vrida ordentligt på huvudet.
Visst fanns det nån skum Ajokki-modell på 80-talet som hade nåt liknande arrangemang med sidorutan?

Sen ser inte vindrutetorkararrangemanget speciellt vinteranpassat ut. S***** vad med is och smörja det ska svepa ner i siktfältet.
Har det där torkararrangemanget förekommit på någon annan bussmodell i modern tid?



at1981

Hejsan!


Hoppas SL kommer låta sig inspireras av Östgötatrafikens bussar så de också kan börja köra regionala dubbeldäckare på t.ex. linje 676 eller 861. Annars låta sig inspireras av komforten och ha motsvarande komfort i sina regionala lågent´revagnar :) Fint med den blå tygmattan i taket, röda gardiner och det där röda området på de blå sätena :)
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

Peter Öden

Hej !

Inom kort ska den första Beulas Jewel komma till ÖTRAF.
Senare ska ytterligare tre komma och blir då stationerad i Åtvidaberg, Kisa och Linköping.
Det lär bli Veoila som får köra dessa bussar.

Mvh Peter Ö

Stig Helmer

Hej!
Den första är redan i trafik från 10.december och den tredje har levererats idag till Orusttrafiken. ;D

the0fiskis

såna vill vi ha i stockholm!!!!!!
skulle passa perfekt om dom gcik från slussen till värmdö :)

Peter Öden

Hej !

Jag får be om ursäkt att jag skrev fel i mitt inlägg om DD till ÖTRAF.
Det var en feltolkning av mig från min "källa".

Mvh Peter Ö

Johan Hansson

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.