Norrköpingsbilder (många)

Startat av Peter Erret, 20 september 2009, 16:39:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Erret

Först ett besök vid Resecentrum











och sedan ett besök vid Teknikhuset









Tar även med en bild på en ovanlig personbil


yngrot

Trevligt även om det är många bilder...  Stureforsbussen med flygbussdesign kör de åt FAC ???


Kul "liten bil" på sista bilden ...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Peter Erret

Citat från: yngrot skrivet 20 september 2009, 16:44:45 PM
Trevligt även om det är många bilder...  Stureforsbussen med flygbussdesign kör de åt FAC ???


Kul "liten bil" på sista bilden ...
Blir ofta många bilder när man är ute och jag har svårt att "rata" bilder, Stureforsbussen kör åt FAC.

Sven W

Hej

Texten på bild 2 slant visst lite. 3579 är det ju.

Hälsningar
Sven

Niclas Rosenius



   Riktigt kul att se dessa bilder. Tror att BM börjar få konkurrens  ;)

   //Niclas

Peter Erret

Citat från: Sven W skrivet 20 september 2009, 17:29:35 PM
Hej

Texten på bild 2 slant visst lite. 3579 är det ju.

Hälsningar
Sven
Tack för upplysningen, rättat.

Peter Erret

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 20 september 2009, 20:10:03 PM

   Riktigt kul att se dessa bilder. Tror att BM börjar få konkurrens  ;)

   //Niclas
Ingen risk, han är nr 1.

Johan B

Tack Peter för alla fina bilder du visat under dagen!

Leif D

Fina bilder Peter, synd bara att du så konsekvent utsluter det som är så stor del av Norrköping, dvs den spårburna trafiken. Även om detta är ett bussforum, så kan man tillåta sej sånna bilder i ett bilreportage tycker jag. Men jag brukar ju ofta få skit för vad jag tycker från en del (inte dej allså).
Bilderna som är platsangivna som Teknikhuset, ska du nog göra om. Platsen är Ståthögavägen, Teknikhuset ligger iofs utmed den, men de säger inte så speciellt mycket. Ståthögavägen finns allafall på kartan......

/Leif D
;-)

Staffan Sävenfjord

Citat från: Leif D skrivet 20 september 2009, 20:31:03 PM
Fina bilder Peter, synd bara att du så konsekvent utsluter det som är så stor del av Norrköping, dvs den spårburna trafiken. Även om detta är ett bussforum, så kan man tillåta sej sånna bilder i ett bilreportage tycker jag. /Leif D

Någon enstaka spårvagn kan väl få slinka med här också. Men annars har vi ju en alldeles utmärkt tavla som heter Ordet är fritt. Där är det mesta tillåtet, även spårvagnsbilder.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Peter Erret

Citat från: Leif D skrivet 20 september 2009, 20:31:03 PM
Fina bilder Peter, synd bara att du så konsekvent utsluter det som är så stor del av Norrköping, dvs den spårburna trafiken. Även om detta är ett bussforum, så kan man tillåta sej sånna bilder i ett bilreportage tycker jag. Men jag brukar ju ofta få skit för vad jag tycker från en del (inte dej allså).
Bilderna som är platsangivna som Teknikhuset, ska du nog göra om. Platsen är Ståthögavägen, Teknikhuset ligger iofs utmed den, men de säger inte så speciellt mycket. Ståthögavägen finns allafall på kartan......

/Leif D
Ledsen Leif, visst är den spårbundna trafiken en del av Norrköping och är förevigad. Beträffande Ståthögavägen så är den lång. Jag tar mig friheten att ange den plats där jag stod och där stod det


Leif D

Citat från: Peter Erret skrivet 20 september 2009, 20:44:42 PM
Ledsen Leif, visst är den spårbundna trafiken en del av Norrköping och är förevigad. Beträffande Ståthögavägen så är den lång. Jag tar mig friheten att ange den plats där jag stod och där stod det



Visst du gör som du vill...
Men i så fall ska nog inte gamla bussterminalen kallas för Resecentrum, för den hör inte dit, även om de är kvarteret brevid.
;-)

Sundås

Trevligt med XZM028! Det går ju ana sig till vilken koncern den hör till.. :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Ersa

Citat från: Leif D skrivet 20 september 2009, 22:48:47 PM
Visst du gör som du vill...
Men i så fall ska nog inte gamla bussterminalen kallas för Resecentrum, för den hör inte dit, även om de är kvarteret brevid.

Det får mig att fundera på vad man egentligen ska kalla den gamla bussterminalen för. Dvs den där alla flyg- och expressbussarna avgår från.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Verspieder skrivet 21 september 2009, 08:02:34 AM
Det får mig att fundera på vad man egentligen ska kalla den gamla bussterminalen för. Dvs den där alla flyg- och expressbussarna avgår från.

Den kallas kort och gott Busstationen.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)