Hudik - Sundsvall - Norsjö - Gällivare - Kilpisjärvi - Skellefteå (91 Bilder)

Startat av Patrik, 16 juli 2009, 17:51:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Jag hoppas att det här blir tråden med flest bilder i samma inlägg, jag vet att jag hade en tråd på ca 70 bilder för två år sen men nu blir det mer.





















































































































































































Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan


www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Stefan P

Hej

Nu förstår jag vart de Busslinkbussar var på väg som jag mötte mellan Uppsala och Länna, de hade väl varit utlånade till Norrtälje och nu var på vaäg till Sundsvall. Är det någon som vet om de är prmenent överflyttade till Sunsvall eller bara utlånade?

De bussar jag tänker på är Busslink 3164 och den bussen bakom har jag inget nummer på.

mvh Stefan P

Tommy E

Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Ersa


Cyklisten

Det tog en stund att titta på bilderna, men det var det värt! Synd att jag inte får någon semester i år (igen) så att jag kan resa uppåt landet för en gångs skull.

Bussmicke

Mycket trevligt, flera småorter man inte besökt, 2242+2243 visste jag inte de var vita, lite att jaga vid tillfälle.
Vill inte göra dig besvikeb på rekordet i antal bilder i ett inlägg, det rekordet innehas av Leif D som för några år sedan lade ut 108 bilder från Uppsalabuss.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.


Peter Öden


Patrik

Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan


www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Muk

Härligt svep. Precis vad som behövdes den här kvällen. Nu ska jag titta igenom det en gång till ifrån början.  :)

Sundås

Oerhört intressant och trevligt bildsvep. :)

Det är väldigt synd att Linjebusslacken är på väg bort.. Den gillar jag starkt.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Jona


Vinnaren i kategorin miljö tror jag blev denna bild om ni frågar om min åsikt.

I Övrigt håller jag med alla andra och tackar för trevligt bildsvep. Synd du inte kunde dela upp svepet på t.ex 2 eller 3 olika bildsvep. Blev lite tungrott och man lägger mindre tid på bilderna när allt kommer på en gång...

Men ändå mycket intressant och sevärt så tack ändå...

PS jag jobbade den 10/7 så jag kunde tyvärr inte mött upp i Skellefteå om du hade hört av dig och frågat. Så nu slipper man ha dåligt samvete för det....

/Jona

MVH Filosofen Jona

Jan

Citat från: Sundås skrivet 16 juli 2009, 21:30:56 PM
Oerhört intressant och trevligt bildsvep. :)

Det är väldigt synd att Linjebusslacken är på väg bort.. Den gillar jag starkt.

Hur vanligt är det med Veolias nya lack på bussarna i Västernorrland?
I branschen 37 år

Ersa

Citat från: Jan skrivet 16 juli 2009, 21:52:22 PM
Hur vanligt är det med Veolias nya lack på bussarna i Västernorrland?

Veolias nya lack har länge varit väldigt ovanlig i Västerbotten och Västernorrland. Det var först bara några enstaka inflyttade f.d. Birkabussar som fick den stora Veolialoggan, och det är först nu i sommar som man börjat lacka om gamla "egna" "Västernorrlandsbussar" från Linjebuss- och Connexfärgerna.

yngrot

Trevligt  många fina bilder  Byberg 37 är det sista med Anna Norberg lacken??   Synd på KR trafiks bussar med så mkt skräp i vindrutan ser tråkigt ut .. 
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina