Bättre ordning på linje 100

Startat av Bernt Talbrant, 09 augusti 2007, 09:52:25 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussgubben skrivet 17 augusti 2007, 20:36:48 PM
Åkte med 1924 idag som gick på 503. Den ska inte köra på L100 mer. De tog bort den andra biljettmaskinen o stämpelmaskinen. Bara den nya fanns kvar nu. O Den gröna. Värre än 2105 är den, allt skakade på tomgång, bakdörren gick sönder idag vid Nils Henrikssons väg. Tror den vitlackade 2281 ersatte 1924. Fick reda på att den kommer från Östergötland. Fanns en plakat från Östgötatrafiken kvar.

Den vitlackerade 2281 kom för att ersätta 2273 efter det att denna blivit svårt krockskadad. Men nu är 2273 tillbaka och det är möjligt att 2281 får vara kvar i Partille. Den gick tidigare för Birka Cruises och var stationerad i Karlstad. Men kan den ha hunnit med ett kortare gästspel i Östergötland innan det blev Partille.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Bussgubben

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 17 augusti 2007, 20:43:54 PM
Den vitlackerade 2281 kom för att ersätta 2273 efter det att denna blivit svårt krockskadad. Men nu är 2273 tillbaka och det är möjligt att 2281 får vara kvar i Partille. Den gick tidigare för Birka Cruises och var stationerad i Karlstad. Men kan den ha hunnit med ett kortare gästspel i Östergötland innan det blev Partille.


Vilken buss ersätter 1924? Eventuellt 2105 också?

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussgubben skrivet 17 augusti 2007, 20:55:44 PM
Vilken buss ersätter 1924? Eventuellt 2105 också?

Ett par av de äldsta bussarna behövs inte längre, eftersom Hallgrens skall köra ytterligare fyra omlopp. Det vill säga de som tidigare utgått från Borås.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Bussgubben

#33
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 17 augusti 2007, 22:41:04 PM
Ett par av de äldsta bussarna behövs inte längre, eftersom Hallgrens skall köra ytterligare fyra omlopp. Det vill säga de som tidigare utgått från Borås.


Men jag tycker att nya 9700 ska ersätta B10BLE Carrus istället. Så Veolia kör lika ofta som Hallgrens nu snart va? Tycker 1400 är snarare den största Irizaren som fanns då. Föraren har en egen framdörr till förarplatsen. Hoppas att 2281 stannar kvar i Partille så kan man använda den på 503 istället för 1924. Många som undvek att åka med 1924 idag.

Vilka Veoliabussar står i Boråsdepån?

Walter

Citat från: Bussgubben skrivet 17 augusti 2007, 22:48:24 PM
Så Veolia kör lika ofta som Hallgrens nu snart va?


Men nu får du väl ge dig, Hallgrens har hittills kört ett (1) omlopp Veolia resten. Det har skrivits hur många gånger som helst. Läser du inte vad andra svarar? Det kan ju förklara varför du ställer samma frågor gång på gång.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussgubben skrivet 17 augusti 2007, 22:48:24 PM
Men jag tycker att nya 9700 ska ersätta B10BLE Carrus istället. Så Veolia kör lika ofta som Hallgrens nu snart va? Tycker 1400 är snarare den största Irizaren som fanns då. Föraren har en egen framdörr till förarplatsen. Hoppas att 2281 stannar kvar i Partille så kan man använda den på 503 istället för 1924. Många som undvek att åka med 1924 idag.

Vilka Veoliabussar står i Boråsdepån?

Det har inte varit några speciella individer som stått i Borås de senaste åren utan dessa har turnerat med Partille. Från början var 8700-orna 2276 och 2277 placerade i Borås tillsammans med två äldre bussar.
Veolia kör mer än tre gånger så många omlopp som Hallgrens på linje 100.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Bussgubben

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 17 augusti 2007, 23:07:35 PM
Det har inte varit några speciella individer som stått i Borås de senaste åren utan dessa har turnerat med Partille. Från början var 8700-orna 2276 och 2277 placerade i Borås tillsammans med två äldre bussar.
Veolia kör mer än tre gånger så många omlopp som Hallgrens på linje 100.


Hur många omlopp finns totalt på linje 100?

Bussgubben

Ursäkta om jag lyfter en gammal tråd. Men kan det vara så att man använder 1400 och 2281 på L100 för att undvika Carrus Vega i 25-serien? För när 2273 kom tillbaka men man ändå använder 2281 så tänker jag på det att man kanske vill ha kvar den för att undvika Carrus Vega.