Thygessons nya MAN Lions City A26

Startat av bjalle, 17 juni 2009, 18:12:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erol

561 vill jag inte riktigt gå med på då Kristianstad inte har någon tur såvida inte något nytt har hänt där, det är Bromölla som har den tillsammans med Lönsboda.

eomer

Citat från: Erol skrivet 17 juni 2009, 20:59:34 PM
561 vill jag inte riktigt gå med på då Kristianstad inte har någon tur såvida inte något nytt har hänt där, det är Bromölla som har den tillsammans med Lönsboda.
Bromölladepån är stängd från och med 15/6 och det är nu Kristianstad och Lönsboda som trafikerar linje 561.
//Eomer

Erol

Då blir det mycket tomkörning för de som ska köra 561 nu då.

Ulf Rådeström

Citat från: eomer skrivet 17 juni 2009, 20:49:45 PM
Biogasbussarna har en nummerserie som ska hållas intakt, det rör sig om totalt 18 st bussar som skall levereras fram till 2012. Vilket då bör bli invnr 60-77.
Invnr 58,59 är således vakanta och reserverade för andra typer av bussar.
//Eomer

Dom två första invnr följer chassinumrena, och fortsätter det så borde det bli såhär:

60 EFB422
61 SLN937
62 BCZ249
63 SLU079
64 EFB423
65 SLU250

//Uffe

Bussmicke

Mumma, Björn får gärna hojta till när de kommer ut i trafik så tar jag nästa tåg söderut..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jo

Citat från: eomer skrivet 17 juni 2009, 21:08:52 PM
Bromölladepån är stängd från och med 15/6 och det är nu Kristianstad och Lönsboda som trafikerar linje 561.
//Eomer

Är det introduktionen av gasbussar som ligger bakom detta beslut. För det är var väl Thygessons själv som byggde och äger depån i Bromölla. Måste ha varit ett dyrt äventyr såvida man inte lyckas sälja till någorlunda rimligt pris.

Bussmicke

De Setror och annat man brukar se i Olofström och Sölvesborg, var hör de hemma då?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Erol

lite olika, de flesta i Olofström tillhör Lönsboda, men en del tillhörde bromölla förut...

Mattias Andersson


Usch,,stackars jä-lar...

Ännu mera plast till skåne.

Gasdrift dessutom :(

Malmöförarna är väl inte jättenöjda med sina vad jag vet ???

Rycker o skuttar fram om vartannat.

Hoppas dem lyckas bättre med denne generationen då.

bjalle

Citat från: Bussmicke skrivet 18 juni 2009, 17:59:28 PM
De Setror och annat man brukar se i Olofström och Sölvesborg, var hör de hemma då?

Thygessons har Setra bussar stationerade på samtliga depåer

Jeppe Hagelbäck

Grattis till fångsten Björn!

Då får vi bara hoppas att Thygessons förpassar de där gräsliga navkapslarna till närmsta kärl för plaståtervinning...

Simon Bertilsson

Citat från: Jeppe Hagelbäck skrivet 19 juni 2009, 00:11:55 AM
Grattis till fångsten Björn!

Då får vi bara hoppas att Thygessons förpassar de där gräsliga navkapslarna till närmsta kärl för plaståtervinning...

Någonting säger mig att Thygessons specat dem som tillval, då de inte finns på några andra bussar av den här modellen vad jag har sett. Så tyvärr, vi får nog dras med dem... ;) :-X

Mange_buss


bjalle

Jag håller inte med er. Gula navkapslar på en gul buss ser faktiskt bra ut...men det är min åsikt...

Staffan Sävenfjord

Citat från: Mange_buss skrivet 19 juni 2009, 14:07:12 PM
'

Hur vanligt är det med fälgar i samma färg som bussen??

En del bussbolag som kör för Västtrafik har det också. I det fallet alltså blå fälgar.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)