Thygessons nya MAN Lions City A26

Startat av bjalle, 17 juni 2009, 18:12:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Johan B

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 19 juni 2009, 14:28:28 PM
Jag håller inte med er. Gula navkapslar på en gul buss ser faktiskt bra ut...men det är min åsikt...

MANs navkapslar är väl kanske inte de snyggaste på marknaden, men det ser ändå bra mycket snyggare ut med de gula än inga alls. Visar att ägaren av bussen månar om att ha fina och påkostade bussar, inte bara budget med endast det allra nödvändigaste.

bjalle

Thygessons har även massa Setror med lackade navkapslar...
Jag tycker helheten blir bättre med sådana.



Mange_buss

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 20 juni 2009, 19:47:02 PM
Thygessons har även massa Setror med lackade navkapslar...
Jag tycker helheten blir bättre med sådana.




Bra mycket bättre än veolias vega bakom denna...

Jeppe Hagelbäck

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 17 juni 2009, 21:28:31 PM
Dom två första invnr följer chassinumrena, och fortsätter det så borde det bli såhär:

60 EFB422
61 SLN937
62 BCZ249
63 SLU079
64 EFB423
65 SLU250

//Uffe

62 stämmer iallafall, den såg jag för en stund sedan.

scaniaolsson

61:an & 65:an plus ytterligare en stod i eftermiddags på depån i Broby
Något spår av den vita lejoninnan 25 syntes inte idag varken på 536 eller 542.
Jag åkte med båda linjerna och det var enbart Scania Scala.

Mvh.
Scaniaolsson
Fordonsintresserad elmontör.

Fidde

Bussar är inte min grej egentligen, men jag låg efter 63:an idag mellan Fjälkinge och Hammar, tyckte mig känna igen den kvinnliga piloten. Det såg dock ut som att den hade tappat en kapsel på höger bak. En annan sak jag funderade över: Sitter chauffören lägre i dessa bussar än i tex. Setrorna? Eller var det bara en synvilla?
Om sanningen ska fram så smygtittar jag på denna forumdel ibland och intresset för bussar börjar vakna en del.

yngrot

Aj aj börja du smygtitta så är du snart fast här med oss andra busstokar  ::) ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

737

Citat från: Fidde skrivet 15 juli 2009, 22:39:17 PM
Bussar är inte min grej egentligen, men jag låg efter 63:an idag mellan Fjälkinge och Hammar, tyckte mig känna igen den kvinnliga piloten. Det såg dock ut som att den hade tappat en kapsel på höger bak. En annan sak jag funderade över: Sitter chauffören lägre i dessa bussar än i tex. Setrorna? Eller var det bara en synvilla?
Om sanningen ska fram så smygtittar jag på denna forumdel ibland och intresset för bussar börjar vakna en del.


Jo, den har varit utan navkapsel ett tag. Det är väl egentligen det enda estetiska skälet att inte ha navkapslar utan hellre snyggare fälgar.


Fidde

Citat från: yngrot skrivet 16 juli 2009, 09:01:53 AM
Aj aj börja du smygtitta så är du snart fast här med oss andra busstokar  ::) ;D
Ja, risken finns ;)