Scania MaxCi ALB i Umeå!

Startat av bussgrabben, 24 juni 2008, 22:11:50 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

yngrot

Ja du den bussen skulle vart kanon att inte Scania tänkte på den??  Om inte annat för att glädja dig och mig och några till ;)  sen att vissa inte blir lika glada är en annan femma ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Zella

Synd att den inte var i SL's färger eller VT's... Men bilden var snygg o rolig  ;D :)

Optimal

För att vara lite petig kom jag på att den kan inte heta ALB, Den måste heta ALC :P för att ALB blir ju Ledbuss, Ratt vänster sida och B som är Höggolv. L är ju Lågentre som MAxci.

bussgrabben

Citat från: Tomas Fransson skrivet 25 juli 2008, 19:21:04 PM
Synd att den inte var i SL's färger eller VT's... Men bilden var snygg o rolig  ;D :)

Ok då. Här kommer SL-varianten.



Ska jag vara helt ärlig så är jag faktiskt inte alls något fan av MaxCi så jag har inte helt koll på dessa förkortningar. De är dock bekväma att åka.

Simon Bertilsson


bussgrabben


Optimal


Zella


Ersa

Du kan gärna gott ta bort min svarta textrad under bilderna helt. :)
När bilden väl är så manipulerad stämmer ju ändå inte texten.

Sedan kanske vi får se en SL-stomblå, en Uppsalagrön samt kanske rentav en UL-gul version?  :D
Fast med tom (blank) skylt, då 75:an kanske inte heller är korrekt.

bussgrabben

Haha. Nu lämnar jag över pinnen till frivillig att fortsätta med lackeringarna. Eventuellt dyker det upp några nya bussmodeller i framtiden istället ;)