Dokument: Busslink 5163

Startat av Jonas M. Bobjörk, 16 mars 2008, 15:25:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas M. Bobjörk


Vid Svedjevägen


Diggarsäte


Inredning


Inväntar tåg vid Kottla


Klar för avgång mot Rudboda


Lyckades köra fel. Fel hållplatsläge vid Ropsten :)


Vid Gåshaga. Klart för tomkörning till Aga.


5163 med kompisar i Aga.

Hoppas ni gillar bildserien.
Själv åkte jag just Busslink 4824 på linje 203 (Omlopp 2004).
Troligen ersättare för 5166.

Nu skall jag snart ut å köra 201.

Bussmicke

Citat från: Jonas M. Bobjörk skrivet 16 mars 2008, 15:25:58 PM
Själv åkte jag just Busslink 4824 på linje 203 (Omlopp 2004).
Troligen ersättare för 5166.

Jasså den har hittat ut på ön, då får det väl bli en liten resa.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

David S

Citat från: Jonas M. Bobjörk skrivet 16 mars 2008, 15:25:58 PM


Är det samma linjebeskrivning som finns att tanka hem från internet som ni förare har?

Nico


Citat från: David S skrivet 16 mars 2008, 22:46:06 PM
Är det samma linjebeskrivning som finns att tanka hem från internet som ni förare har?

Visst är det så även om dessa ofta sedan printas ut i A5-format.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Niclas Wennerlid

Citat från: Lars Ödlund skrivet 16 mars 2008, 16:19:46 PM
Trevligt med en gammal bekant.

Bussen är urspr Swebus 4119, men huh vilken blandning av stolstyger....

//Lars

Japp, det var inte snyggt på någon punkt. Om man nu ändå har bytt ut så många stolsryggar kunde man lätt bytt ut resten också som t.ex söderort har gjort.

Lättja...suck.

//Niclas

Simon A

Gillar dina dokumentserier :)Snygga bilder och bra text till dem.

//Simon

Jonas M. Bobjörk

Citat från: Nico skrivet 17 mars 2008, 02:30:42 AM
Visst är det så även om dessa ofta sedan printas ut i A5-format.

Jag fick dom i A4-format...
Använde mig av den för jag var orolig att köra fel. 293 går lite udda väg.
Men jag behövde aldrig använda den.
Däremot körde jag in mot vänstra refugen istället för högra. Så det fick bli ett ärevarv, till kollegornas stora glädje. :)
Citat från: Simon A skrivet 17 mars 2008, 09:20:32 AM
Gillar dina dokumentserier :)Snygga bilder och bra text till dem.

//Simon

Tack :)
Behöver nåt att göra på pauserna :)

Optimal

Citat från: Nico skrivet 17 mars 2008, 02:30:42 AM
Visst är det så även om dessa ofta sedan printas ut i A5-format.

Dom flesta av Busslinks garage skriver ut denna i A4. Dom ligger även färdig tryckta i ett fack, så förarna sedan kan gå å ta en kopia om dom är osäkra

Skalman

> Dom flesta av Busslinks garage skriver ut denna i A4.

Och sen då...? En bunt lösa A4-lappar i "kassa"-väskan eller?

Tidigare fanns iaf en för ändamålet (och väskan) anpassad pärm
där de utskrivna (i anpassad storlek) bladen kunde förvaras, lätt
tillgängliga om behov uppstod. Utdelades i samband med linjeutbildning.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonas M. Bobjörk

Nån pärm får man inte. Men nu behöver jag inte några linjebeskrivningar i normala fall. Enda gången jag behövt det är då jag körde 282 och nu senast vid 293. Men då tar jag med dom alt pluggar på dom.

Optimal

Citat från: Skalman skrivet 17 mars 2008, 17:01:11 PM
> Dom flesta av Busslinks garage skriver ut denna i A4.

Och sen då...? En bunt lösa A4-lappar i "kassa"-väskan eller?

Tidigare fanns iaf en för ändamålet (och väskan) anpassad pärm
där de utskrivna (i anpassad storlek) bladen kunde förvaras, lätt
tillgängliga om behov uppstod. Utdelades i samband med linjeutbildning.

Man får inga pärmar. DOm linjerna man är osäkra på får man ta en linjebeskrivnings lapp för

Bussmicke

Citat från: Jonas M. Bobjörk skrivet 18 mars 2008, 00:37:56 AM
Nån pärm får man inte. Men nu behöver jag inte några linjebeskrivningar i normala fall. Enda gången jag behövt det är då jag körde 282 och nu senast vid 293. Men då tar jag med dom alt pluggar på dom.

Nej men tidigare
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nico


Allt är ju relativt och varierar nog från garage till garage vilket även framgår av Skalmans och Mickes påpekanden. Beror kanske även på hur många linjer som finns att lära in och hålla rätt på. I en del fall kanske man har slutat med det, men i vissa fall förekommer i alla fall pärmar och dito blad i A5-format eller pärmar i halvt A5-format där A5-bladen vikts för att passa in. För Råstas del brukar dessa pärmar, förutom linjeförteckningar, även innehålla terminalkartor, listor med koder till pauslokaler och annan användbar information för nytillkomna. Dessa pärmar brukar delas ut tillsammans med väska och stämpel i samband med att man börjar. 
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Bussmicke

Det jag syftade på var förr om åren.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.