Kyrkor (Visa dina Kyrkobilder)

Startat av Stefan Lindberg, 23 juni 2007, 19:36:30 PM

0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.

Kent Skoog

En dagsfärsk bild från By kyrka i Säffle kommun.




JAB

Riseberga bönhus vid Riseberga klosterruin, Strängnäs stift.


Kent Skoog


Stefan Lindberg

Mashuggskyrkan i Göteborg har jag visat förut men nu kommer några interiörbilder




JAB

Riseberga klosterruin belägen inom Strängnäs stift.


Carl Eric

Nu en kyrka som Mölle-Mats säkerligen har varit i; Vikens Kyrka i Vikens församling som tillhör Lunds stift!

Tre exteriör bilder:




Och en interiör bilder:


MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Stefan Lindberg

I ett otroligt svårt motljus fotade jag Billdals Kyrka, det blir till att fota den igen vid ett tillfälle  ;)


Stefan Lindberg

Släp Kyrka som ligger i Kungsbacka kommun






Kent Skoog

Skillingmarks kyrka i Eda kommun.


IngemarJ

Citat från: Stefan Lindberg skrivet 20 mars 2010, 13:24:15 PM
Släp Kyrka som ligger i Kungsbacka kommun







Hej! Tavlan på bild tre är en av de viktigaste i Svensk konsthistoria, det som visas är en präst med familj och de barn som visas klart och tydligt är de som överlevde medan de som visas dolt är de som dog i barnaåren. Har dessvärre glömt vad prästfamiljen hette men tavlan överensstämmer med verkligheten.

Hälsar

Ingemar

Kent Skoog

Citat från: IngemarJ skrivet 21 mars 2010, 18:49:59 PM
Hej! Tavlan på bild tre är en av de viktigaste i Svensk konsthistoria, det som visas är en präst med familj och de barn som visas klart och tydligt är de som överlevde medan de som visas dolt är de som dog i barnaåren. Har dessvärre glömt vad prästfamiljen hette men tavlan överensstämmer med verkligheten.

Hälsar

Ingemar

Hjortberg.

Stefan Lindberg

I mina fortsatta irrfärder söder om Göteborg hittade jag Särö kyrka


Stefan Lindberg

Vallda kyrka ligger även den i Kungsbacka kommun


JAB

Söderby-Karls kyrka i Uppsala stift.



JAB

Som lite omväxling kan jag visa en kyrka från Stockholms stift, nämligen Brännkyrka kyrka.