Kyrkor (Visa dina Kyrkobilder)

Startat av Stefan Lindberg, 23 juni 2007, 19:36:30 PM

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

IngemarJ

Hej!

I de fallen rör det sig om den nya riten som är till förväxling lik den protestantiska.

Hälsar

Ingemar

JAB

Gåsinge kyrka i Strängnäs stift.




JAB

Ytterselö kyrka i Strängnäs stift.


JAB

Hällby kyrka i Strängnäs stift.




Martin Maltkvist

Klosters kyrka i Strängäs stift, Eskilstuna.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Staffan Sävenfjord

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 18 september 2009, 15:33:30 PM
Klosters kyrka i Strängäs stift, Eskilstuna.

Fin kyrka alldeles intill där fjärrbusstationen en gång i tiden låg. I denna kyrka tjänstgjorde komminister Sune Wiman, känd som "Sveriges roligaste präst". Det var han som myntade uttrycket "Om inte församlingen skrattar minst tre gånger är det en dålig predikan". Själv hade jag inte förmånen att åhöra honom live men väl i radio och på bandupptagning. Och jag skrattade betydligt mer än tre gånger. Det var lika roligt som när Lennie Norman är som bäst. Och då höll Wiman sig ändå hela tiden ovanför bältet förstås.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Martin Maltkvist

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 18 september 2009, 15:48:16 PM
Fin kyrka alldeles intill där fjärrbusstationen en gång i tiden låg. I denna kyrka tjänstgjorde komminister Sune Wiman, känd som "Sveriges roligaste präst". Det var han som myntade uttrycket "Om inte församlingen skrattar minst tre gånger är det en dålig predikan". Själv hade jag inte förmånen att åhöra honom live men väl i radio och på bandupptagning. Och jag skrattade betydligt mer än tre gånger. Det var lika roligt som när Lennie Norman är som bäst. Och då höll Wiman sig ändå hela tiden ovanför bältet förstås.

Klosters kyrka är lite speciell för familjen då en numera avliden vän föddes 1924 vilket är i samma veva då byggnaden uppfördes.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Kent Skoog


IngemarJ

Hej!

Idag nås Kyrksverige av riktigt trista informationer: Biskop Bertil Gärtner avled tidigt imorse!

Hälsar

Ingemar

Kent Skoog

Gustav Adolfs kyrka i Habo kommun.






JAB

Härads kyrka i Strängnäs stift.




JAB

Bogsta kyrka i Strängnäs stift.




JAB

Bettna kyrka i Strängnäs stift.


JAB

Grödinge kyrka i Strängnäs stift.




Kent Skoog