En bunt Jämtlandsbilder.

Startat av Kristian, 28 juli 2021, 00:44:36 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kristian

Några bilder från halvannan vecka i Jämtland. :)

Den bländande vita Trönderbilene 5050 i Lit.

Trönderbilene 5056, Östersunds busstation.

Danielssons Tanja, Undersåker.
Jag misstänker att denna kommer att synas på forumet igen så småningom, i Järpen stod en annan bussfotograf redo inför bussens avgång.

F.d. Gamla Uppsala Buss 712, Svenstavik.

Andra sidan.

I Svenssons garage i Duved stod denna klenod, f.d. Jämtlandsbuss 74. Sist jag var där stod den inklämd i ett hörn, nu stod den mer lättillgänglig för fotografering.

Svenssons fina skvader.

Idag under hemresan slängde vi återvinningssopor i Svenstavik, då kom Trönderbilene 5140 som en överraskning. Ingen vidare välplanerad bild, men den får vara med ändå!

Ulf Berlin

Kul med lite Jämtlandsbilder :)
Deras nya lackering är 100 gånger snyggare än den äldre./Ulf

Mack

Riktigt trevligt att se bilder härifrån Jämtland!

Ulf, med gamla lackeringen, menar du då den med helsvart front?
Håller i så fall med. Den var inte så..genomtänkt den.

Ulf Berlin


Ersa

Varför har huvudmannen aldrig kommit på tanken att låta lacka de fåtalet kvarvarande svartfronterna vita? Inte bara tillåta det, utan uppmuntra och bekosta detta. Bak är det kanske mindre viktigt, men hade ju varit klädsamt och tydligt för kunderna om alla bussar kunde ha fått samma fronter i och med introduktionen av de nya vitfronterna på de nya avtalen.

Oväntat med bilder från Svenstavik må jag säga. Det var inte ijonnst man såg såna. Rätt kul att jag ser direkt var i byn fd GUB712 står.

Bussmicke

Då får du gärna berätta det för mig för den vill jag fota nästa gång.

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Då måste man ju leta reda på lite uppgifter, då "bortanför Vägverket, men hitanför vägen mot brandgropen" inte fungerar jättebra som beskrivning till de utan lokalkännedom.  ;D

Galhammarvägen 19 är adressen. En industrifastighet man hittar om man söker på bränslestationen Colabitoil, som numera finns inne på området enligt Google Maps.

Kristian

Kul att bilderna gillades!

Ersa: Svenstavik stannar vi alltid vid någon gång på våra resor till Duved, oftast på hemresan. Perfekt med en fikapaus på Strandbergs efter den första timmen i bilen innan den tråkiga E45:an tar vid. :)

Ersa

Ja, numera är det verkligen glest mellan fik och andra små handelsställen söderöver på förtifemman mellan Rätan och Dalarna. Visst är det vackert, men knappast underhållande körning på sträckan.