Välkommen till SvOf:s forum > Svenska Omnibusföreningens forum

Bussnack i din smartphone

<< < (2/6) > >>

Eos95:

--- Citat från: Robert T skrivet 29 oktober 2011, 23:59:58 PM ---Ett tips, det går att ta bort signaturen i inställningar.
Jag tycker den stör.

--- Slut citat ---
tycker inte jag...
tycker det är bra om det står att det är skrivet på mobil, för felstavningar och konstiga menningar kan förekomma.

Joakim Wahlberg:
Visst är det bra att det står att det är skrivit från mobilen, men när man skrivet ett inlägg från mobilhemsidan för Bussnack, blir det en symbol för att det är "skickat från mobilen" (en bild på en mobil) istället för denna . Annars anser jag också att det stör...

Hoppas inlägget går att läsa, testar att skriva från mobilhemsidan.

Eos95:

--- Citat från: Joakim W skrivet 30 oktober 2011, 01:00:44 AM ---Visst är det bra att det står att det är skrivit från mobilen, men när man skrivet ett inlägg från mobilhemsidan för Bussnack, blir det en symbol för att det är "skickat från mobilen" (en bild på en mobil) istället för denna . Annars anser jag också att det stör...

Hoppas inlägget går att läsa, testar att skriva från mobilhemsidan.

--- Slut citat ---
det syns ej om man skriver via taptalk då är det en "vanlig" synbol

Ersa:

--- Citat från: the0fiskis skrivet 30 oktober 2011, 00:47:37 AM ---tycker inte jag...
tycker det är bra om det står att det är skrivet på mobil, för felstavningar och konstiga menningar kan förekomma.

--- Slut citat ---

Nu förstår jag inte. Skulle det bli fler felstavningar i inläggen skickade från mobilen?
Jag tycker att texten är lika onödig som om jag skulle avsluta varje datorskrivet inlägg med t.ex:

"Sent from my Compaq Presario using Mozilla Firefox 7.0.1"

Carl Eric:

--- Citat från: Ersa skrivet 04 november 2011, 07:45:28 AM ---Nu förstår jag inte. Skulle det bli fler felstavningar i inläggen skickade från mobilen?
Jag tycker att texten är lika onödig som om jag skulle avsluta varje datorskrivet inlägg med t.ex:

"Sent from my Compaq Presario using Mozilla Firefox 7.0.1"

--- Slut citat ---

Hurvida texten är bra eller ej ställer jag mig neutral till, men däremot tycker jag att the0fiskis har helt rätt i sitt resonemang om felstavningar då det varierar så mellan mobil till mobil hur bra skriv funktionen fungerar. Vissa touchtelefoner har autocorrect som ibland inte gör som man vill!

Och har man dessutom skrivsvårigheter kan de bli ännu svårare att stava rätt via telefonen. (Inget illa menat mot de med Dyslexi!)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion