Ännu några bilder från VLT ( Visby Lokaltrafik)

Startat av Danneman1234, 02 juni 2007, 22:02:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Danneman1234

Denna buss är verkligen min favorit buss, firar med att lägga upp dessa bilder pga Sveriges VINST mot
Danmark 3-0

Bussen kommer från Garaget och är redo för kvällens turer klockan 19:06



Väntar på avgång klockan 20:10 från Visby lasaretet



Redo för sista turen från Visby Lasaretet klockan 21:10



Bilden från förarplatsen är tagen klockan 19:08 då bussen är direkt från Garaget och redo för kvällens turer !

Ps tagen i Visby med :) !

Njut av dessa bilder nu!

Krille

Citat från: Danneman1234 skrivet 02 juni 2007, 22:02:42 PM
Denna buss är verkligen min favorit buss, firar med att lägga upp dessa bilder pga Sveriges VINST mot
Danmark 3-0

Jo, den är riktigt fin. Samma sjysta instrumentering som i lastbilarna också. Lättanvänd och snygg.

/K

Danneman1234

Citat från: Krille skrivet 02 juni 2007, 22:08:10 PM
Jo, den är riktigt fin. Samma sjysta instrumentering som i lastbilarna också. Lättanvänd och snygg.

/K

Visst e den ett mycket bra val av VLT med den lilla smidiga ratten med!

Andreas Ljungqvist

Mycke trevlig vagn ser dte ut att vara.. Tack för dessa bilder...

Jacob med C

Trevliga bilder. Hur många bussar har Visby Lokaltrafik?
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Danneman1234

#5
Citat från: Jacob med C skrivet 03 juni 2007, 11:02:30 AM
Trevliga bilder. Hur många bussar har Visby Lokaltrafik?

Tack så mycket allesammans:)

VLT har 4 Scania statsbussar bussar plus en liten Renault för statstrafik plus vissa turer för Visby Dagcenter (Mini buss). Och en Renault som man kör handikappade/Utveklingstörda i .

Karsten

Men vad är linje "1/2" för något? Halva linje 1?

Används alla 4 bussar eller är det en i reserv? Ser nu Herr Ödlund pengarna rulla iväg ur hemkommunens kassa om bolaget har en vagnreserv på 25%?

virtual1

Citat från: Karsten skrivet 03 juni 2007, 22:49:10 PM
Men vad är linje "1/2" för något? Halva linje 1?

Används alla 4 bussar eller är det en i reserv? Ser nu Herr Ödlund pengarna rulla iväg ur hemkommunens kassa om bolaget har en vagnreserv på 25%?

Är det inte linje 1 som blir linje 2 sen?

Danneman1234

Citat från: Karsten skrivet 03 juni 2007, 22:49:10 PM
Men vad är linje "1/2" för något? Halva linje 1?

Används alla 4 bussar eller är det en i reserv? Ser nu Herr Ödlund pengarna rulla iväg ur hemkommunens kassa om bolaget har en vagnreserv på 25%?


1/2 betyder samma buss på två linjer.

Alla fyra används del vis under dagen ivanliga fall nu är en av bussarna på repration och då går alla tre hela dagen med knappt något stop!
Men annars går alla bussar inte samtidigt underdagen men


Kristofer

Citat från: Danneman1234 skrivet 04 juni 2007, 12:52:19 PM

1/2 betyder samma buss på två linjer.

Linje 1 går Lasarettet - Östercentrum - Busstationen - Gråbo.
Linje 2 går Östercentrum - Busstationen - Terra Nova.
Linje 1/2 går på kvällar och söndagar Lasarettet - Östercentrum - Busstationen - Gråbo - Terra Nova. Hela linje 1:s sträckning, och en del av linje 2. Samma buss på två linjer, som sagt.

(Besserwesserförebyggande kommentar: Ja, det finns avvikelser, men dem bryr jag mig inte om just nu.)
( ) Turer inom parentes endast t. o. m. 1/11 1964 samt fr. o. m. den 1/5 1965.

Danneman1234

Citat från: Kristofer skrivet 04 juni 2007, 16:07:54 PM
Linje 1 går Lasarettet - Östercentrum - Busstationen - Gråbo.
Linje 2 går Östercentrum - Busstationen - Terra Nova.
Linje 1/2 går på kvällar och söndagar Lasarettet - Östercentrum - Busstationen - Gråbo - Terra Nova. Hela linje 1:s sträckning, och en del av linje 2. Samma buss på två linjer, som sagt.

(Besserwesserförebyggande kommentar: Ja, det finns avvikelser, men dem bryr jag mig inte om just nu.)

Aaaa typ så men det stämmer inte att denna går hela kvällar den går 1 gång på vardagkväll!
Sedan på Lördag och söndag (Helgdag) går bussen inte alla turer hela dagen utan vissa turer, du kan ju inte lura folk här  :) ;)

Kristofer

Citat från: Danneman1234 skrivet 05 juni 2007, 15:51:45 PM
Aaaa typ så men det stämmer inte att denna går hela kvällar den går 1 gång på vardagkväll!
Sedan på Lördag och söndag (Helgdag) går bussen inte alla turer hela dagen utan vissa turer, du kan ju inte lura folk här  :) ;)
Jag har inte försökt lura någon, jag skrev nämligen inte vilka tider linje 1 och linje 2 trafikeras. Och linje 1/2 trafikeras endast kvällar och söndagar, vilket jag skrev...
Men du har också rätt.
( ) Turer inom parentes endast t. o. m. 1/11 1964 samt fr. o. m. den 1/5 1965.

Bussmicke

Citat från: Kristofer skrivet 04 juni 2007, 16:07:54 PM
Linje 1 går Lasarettet - Östercentrum - Busstationen - Gråbo.
Linje 2 går Östercentrum - Busstationen - Terra Nova.
Linje 1/2 går på kvällar och söndagar Lasarettet - Östercentrum - Busstationen - Gråbo - Terra Nova. Hela linje 1:s sträckning, och en del av linje 2. Samma buss på två linjer, som sagt.

(Besserwesserförebyggande kommentar: Ja, det finns avvikelser, men dem bryr jag mig inte om just nu.)

Varför inte kalla den linje 3 exv.?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Danneman1234

Citat från: Bussmicke skrivet 05 juni 2007, 23:44:39 PM
Varför inte kalla den linje 3 exv.?

Mjo men linje 3 är upptagen Micke men det vore ett smart drag, men här på Gotland är det ändå så vanligt att folk inte tittar på skyltarna;)

Karsten

Med risk för att visa lite småstadsförakt: Varför ska man skylta bussen överhuvudtaget om det bara är en buss ute och rullar? Alternativt skylta den "Stadsbussen"..