676 Campus Roslagen

Startat av igel, 20 mars 2012, 22:35:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

igel

Såg i eftermiddags vid 16:30 tiden en 676 som var skyltad Campus Roslagen. För övrigt var det en röd B9S. Vad är anledningen att man kör bara till början av Norrtälje. fortsätter den sedan som någon annan linje.

Jacob

Det var inte en 656 du såg då? Den vänder ju vid Campus, men om inte, så vet jag inte varför 676 skyltade 'Campus Roslagen'.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

bjorn_k

Extra förstärkningstur i em-peak. Liknande fast motsatt finns på morgonen Campus-Danderyd sjh.

Undra när mitt förslag om att skylta 676E inte bara på specarna utan även i destskylten kommer upp till behandling...

Likadant på 677 förstärkning till Rimbo, varför inte skylta 677E som det står på specarna...

På 641 har dom ju lyckats med det, "641E Direkt Hallstavik"

igel

Glömde att säga att jag såg den vid danderyds sjukhus, att det var förstärkning förstår jag. men varför går den bara till Campus roslagen. har de flesta klivit av redan där.

Carl Eric

Citat från: igel skrivet 20 mars 2012, 23:04:18 PM
Glömde att säga att jag såg den vid danderyds sjukhus, att det var förstärkning förstår jag. men varför går den bara till Campus roslagen. har de flesta klivit av redan där.

Det är ju ganska lätt att vända där. Är det anledningen?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Omnilasse

Citat från: bjorn_k skrivet 20 mars 2012, 22:40:07 PM
Extra förstärkningstur i em-peak. Liknande fast motsatt finns på morgonen Campus-Danderyd sjh.

Undra när mitt förslag om att skylta 676E inte bara på specarna utan även i destskylten kommer upp till behandling...

Likadant på 677 förstärkning till Rimbo, varför inte skylta 677E som det står på specarna...

På 641 har dom ju lyckats med det, "641E Direkt Hallstavik"

Ja, det där är en märklighet. Har inte riktigt förstått SL:s motvilja mot att ha E med i destinationsskyltarna. Dels uppmärksammar det ju passagerarna på att bussen kanske inte går hela sträckningen, dels (och framförallt) vet man ju inte annars om man missar ordinarie buss eller inte (om man kommer precis när bussen går). Inte minst på regionallinjer där man ju ofta har anslutning vore det ju ytterst bra information till resenärerna.

641E borde ju dock snarare heta 641X - för tydlighetens skull. Skip-stop och andra resvägar tycker jag bör ha ett annat suffix - om än det väl är få som åker linjen som inte känner till varianten.

Sedan kan man ju verkligen undra varför man bara kör till Campus Roslagen från stan eftermiddag - annat än om man det är för "tight" för att klara någon annan förstärkning (eller ordinarie tur) efter annars - vinsten i kortare tomkörningstid lär ju annars knappt vara noterbar (såvida inte turer körs av Fridströms eller Keolis förstås).