Huvudmeny

AIC i Växjö

Startat av jari, 15 april 2009, 09:39:38 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jari

Någon förare från Växjö här?
Om jag förstått allt korrekt så har man i Växjö samma Trafikinformationsdator (AIC3) som hos Västtrafik.
Hur upplever man den i Växjö?

Zella

Trafikinformationsdator (AIC3)  ???... menar du typ buss pc, komfram eller nån form av monitor på själva terminalen.

Körde i vxö fram till 2005.

jari

Typ Buss PC. Dvs förarens gränssnitt.

Hittade ingen bild från Västtrafik, men här är en från Volvo.


cobra_81

MVH/Hans-Åke

Busschaufför på Bottnarydstrafik.

Kört buss sen 2005

Zella

Jag körde i växjö när vi gick över från digitalsifror till fullmatris samt när buss pc instalerades... och det var helt ok... fast jag gillade inte själva utropsrösten... "Nästa hållplats Simhallen" om någon tryckt på stopp "stanna vid simhallen" rösten var manlig men ganska ljus och väldig dryyyyyyg typ siiimmmhaaallleeeen. Hur det är idag vet jag inte.

Sundås

Citat från: Tomas Fransson skrivet 15 april 2009, 19:06:16 PM
Jag körde i växjö när vi gick över från digitalsifror till fullmatris samt när buss pc instalerades... och det var helt ok... fast jag gillade inte själva utropsrösten... "Nästa hållplats Simhallen" om någon tryckt på stopp "stanna vid simhallen" rösten var manlig men ganska ljus och väldig dryyyyyyg typ siiimmmhaaallleeeen. Hur det är idag vet jag inte.

Det är samma röst idag.. Åker mellan Växjö-Ljungby ibland och man sätter sig helst så man inte hör utropen så bra. :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se