Volvo B10M Säffle 2000 samt Säffle 2000 NL i Malmö (7 bilder)

Startat av Andreas Ljungqvist, 07 november 2007, 20:31:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas Ljungqvist

Lite bilder från tidigare i år... Fortsätter sakta redigera mina bilder från sommarens enda resa..














Cyklisten

Fina bilder på trevliga fordon, kul att du fick med BiV-Swebusen, jag har aldrig lyckats ta nån bild på just denna individ.

Jeppe Hagelbäck

Där ser man, 3423 på äventyr, trevligt!
Snygga bilder f.ö.

/Jeppe

Jona

HEJ

Åhhh, Andreas, tackar för detta bildsvep. Volvo och Säffle, synd för dom 2 bilderna med lågentre-bussen men okej, jag köper dom ändå, är ju Säffle dom också så okej för denna gång..... Mera sådant tack!

/Jona

MVH Filosofen Jona

Simon A

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 07 november 2007, 20:31:56 PM
Lite bilder från tidigare i år... Fortsätter sakta redigera mina bilder från sommarens enda resa..






Denna bussmodell var otroligt snygg i den gula skånelacken. aldrig sett den modellen så snygg någon gång. Kanske beror på fotografen;)

//Simon

Andreas Ljungqvist

Citat från: Cyklisten skrivet 07 november 2007, 21:42:43 PM
Fina bilder på trevliga fordon, kul att du fick med BiV-Swebusen, jag har aldrig lyckats ta nån bild på just denna individ.

Tackar.. ja de va en lyckad fångst.... Problemet var bildtexten men det fick bli så då den ägs av Swebus..


Andreas Ljungqvist

Citat från: Jeppe Sörensson skrivet 07 november 2007, 21:56:04 PM
Där ser man, 3423 på äventyr, trevligt!
Snygga bilder f.ö.

/Jeppe

Jo du, den va i fint skick mpåste jag säga.. Jag tackar, själv är jag inte 100% nöjd men de va första omgången me nya kameran..

Andreas Ljungqvist

Citat från: Jona skrivet 08 november 2007, 11:32:16 AM
HEJ

Åhhh, Andreas, tackar för detta bildsvep. Volvo och Säffle, synd för dom 2 bilderna med lågentre-bussen men okej, jag köper dom ändå, är ju Säffle dom också så okej för denna gång..... Mera sådant tack!

/Jona



Varsågod det var så lite... Håller med dig om lågentré vagnarna men dom ingår ju i system 2000 så de e bara o bita ihop... Dessa vagnar börjar väl tyvärr fasas ut bara.. Thygessons min arbetsgivare sålde 3 av 5 så nu har vi bara två kvar...





Tack för berömet..

Andreas Ljungqvist

Citat från: Simon A skrivet 08 november 2007, 11:59:40 AM
Denna bussmodell var otroligt snygg i den gula skånelacken. aldrig sett den modellen så snygg någon gång. Kanske beror på fotografen;)

//Simon

Visst är den och jag håller med dig, men vi får nog tillägna bussen äran  ;) Men tack..

Peter L

Citat från: Jeppe Sörensson skrivet 07 november 2007, 21:56:04 PM
Där ser man, 3423 på äventyr, trevligt!
Snygga bilder f.ö.

/Jeppe

Används som "avlösningsbil" just nu. Lite osmidigt att vända på Södervärn bara...  ;D ;)

bjalle

Trevliga bilder på vagnar som lämnar lite att önska..Den snyggaste vagnen av dessa är Säffle 2000 NL Lågentrè men alla bilderna var bra

Andreas Ljungqvist

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 08 november 2007, 15:23:59 PM
Trevliga bilder på vagnar som lämnar lite att önska..Den snyggaste vagnen av dessa är Säffle 2000 NL Lågentrè men alla bilderna var bra

Jo, men ändå så börjar denna busstyp rota sig i hjärtat hos mig.. Men djupast sitter Carrus Fifty med B10M o G7 låda, kommer sakna dessa underbara och snygga bussar..

bjalle

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 08 november 2007, 19:48:54 PM
Jo, men ändå så börjar denna busstyp rota sig i hjärtat hos mig.. Men djupast sitter Carrus Fifty med B10M o G7 låda, kommer sakna dessa underbara och snygga bussar..
Ang Carrus Fifty kan jag bara hålla med dig medan en Säffle mer ser ut som en färvuxen badbalja

Jonas Sandqvist

Trevliga bilder, kompis! Vi får snart göra en Ma-raid igen tycker jag  :)

Andreas Ljungqvist

Tack ska du ha min vän... Det tycker jag så får vi ta Hävaren oxå..