Fråga om Pet Shop Boys: letar efter bra skivbutik i sthlm

Startat av Andreas91, 25 februari 2012, 16:52:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas91

Hej! Vet någon av er om det finns någon bra musikaffär i Sthlm där de säljer PSB? De har nyligen gett ut en andra samling av b-sidor (albumet heter Format) och jag bestämde mig för att försöka hitta och köpa det idag. Hittills har dock jakten gått dåligt och jag har hittat två olika album i två olika musikbutiker (MegaStore på mäster samuelsgatan och musikbutiken i åhléns city vid Sergels torg). Jag skall kolla upp en butik på St. Eriksgatan som kanske har fått in den. Jag tror jag får satsa lite mer på second hand i Sthlm, alt. att jag väntar tills jag kommer till London i sommar och hoppas på att jag hittar skivan då.

Men, som sagt - om ni vet en butik som skulle kunna tänkas ha albumet, så skriv gärna en kommentar i tråden. Jag skulle bli mycket tacksam för hjälp. Trevlig helg!

Björn Ax


Martin Maltkvist

Bengans skulle kunna vara något för dig, stället ligger på Drottninggatan mot riksdagshuset förbi Bamboo city.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Andreas91

Stort tack för tipsen!  :) Denna gången vart albumet beställt via nätet, men jag tänkte kolla upp Bengans inför deras nästa skivsläpp som förmodligen blir lite senare iår.


virtual1

Citat från: Andreas91 skrivet 25 februari 2012, 16:52:14 PM
Hej! Vet någon av er om det finns någon bra musikaffär i Sthlm där de säljer PSB? De har nyligen gett ut en andra samling av b-sidor (albumet heter Format) och jag bestämde mig för att försöka hitta och köpa det idag. Hittills har dock jakten gått dåligt och jag har hittat två olika album i två olika musikbutiker (MegaStore på mäster samuelsgatan och musikbutiken i åhléns city vid Sergels torg). Jag skall kolla upp en butik på St. Eriksgatan som kanske har fått in den. Jag tror jag får satsa lite mer på second hand i Sthlm, alt. att jag väntar tills jag kommer till London i sommar och hoppas på att jag hittar skivan då.

Men, som sagt - om ni vet en butik som skulle kunna tänkas ha albumet, så skriv gärna en kommentar i tråden. Jag skulle bli mycket tacksam för hjälp. Trevlig helg!

Jag köpte mitt ex på MediaMarkt i Gallerian av alla ställen, de hade t.o.m. plattan snurrandes i högtalarna i butiken då jag var där!

Andreas91

Nicklas: Stort tack för tipset! Har precis genomfört ctrl + s i huvudet nu.  :P

virtual1: Haha - jag hade inte för ett ögonblick kunnat tippa att de skulle ha albumet där, men där ser man! ;D Jag fick mig för några år sedan en riktig överraskning när jag hörde någon av deras 90-talssinglar (Being Boring tror jag det var) i högtalarna i PrisXtra vid Norra station! Jag hade knappt hört de på radion eller sett de på någon musikkanal på TV och när jag allra minst anade, både gällande tid och plats, så smällde det. Jag var lite småtrött när jag in, men sken som en sol när jag kom ut!  :D