TGOJ 10

Startat av Mathias Rickman, 10 maj 2009, 18:28:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Janne Rickman

Citat från: Verspieder skrivet 09 juni 2009, 09:10:27 AM
Körs den gamla E4/RV13 hela vägen mellan städerna, när den flyttas?

Vi kör oftas bussarna på E4 upp och ner melllan Uppsala-Stockholm.

/Janne

Ersa

Citat från: Janne Rickman skrivet 09 juni 2009, 10:33:37 AM
Vi kör oftas bussarna på E4 upp och ner melllan Uppsala-Stockholm.

Förståeligt, men fotomässigt borde en tur längs de gamla sträckorna vara kul att genomföra nån gång i framtiden. :)

cObArdE8891

När detta blir klart vet jag inte nu men till sommaren lär den nog bli helt klar. Väldigt fin har den blivit i alla fall, och ännu bättre blir de. Därefter ska den användas för en sak under dagen i Stockholm innan den skickas vidare för komplettering.





--------------------------------
Plats Musik Liv

Niklas Bygdestam

Citat från: Verspieder skrivet 09 juni 2009, 09:10:27 AM
Körs den gamla E4/RV13 hela vägen mellan städerna, när den flyttas?

Gamla E4? Nej. När jag kör bussen mellan städerna så kör jag alltid på motorvägen, dvs nuvarande E4. Den här bussen går dessutom mycket bra på motorväg :)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

bilomnibussen

Hej! Väldigt snygg buss! Jag minns mycket väl TGOJ-bussarna i trafik, de äldre var röda även upptill. Nu till den sedvanliga petimeterfrågan. Var det ett så stort blått parti under vindrutorna i ursprungslackeringen?
Mvh Jan G

Björn Forslund

Enligt ett foto från trafiktiden såg det ut så. Givetvis kan det ju ha ändrats under den tiden TGOJ hade bussen.

/Björn

Bussmicke

Citat från: Mathias Rickman skrivet 10 maj 2009, 18:28:47 PM


Är det inte denna som brukar stå och häcka i Katrineholm vid stationen?
tycker mig ha sett den där flera gånger men vet ej varför.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Karsten

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 09 juni 2009, 12:28:49 PM
Gamla E4? Nej. När jag kör bussen mellan städerna så kör jag alltid på motorvägen, dvs nuvarande E4. Den här bussen går dessutom mycket bra på motorväg :)

Men den går ännu bättre på landsväg! ;D