SvOf Björknäsvagnen... (FNT548)

Startat av Yujin Zhang, 27 juni 2008, 21:35:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Yujin Zhang


Yujin Zhang

Citat från: Lars Ödlund skrivet 27 juni 2008, 22:00:12 PM
Och är den tagen idag ska jag inte förstöra nöjet med att tala om var.

(eftersom jag råkade leja en viss förare till denna körning)

Bilden är från idag ja och till min förvåning hittade föraren vägen utan så mycket hjälp från kartläsare han lirade... ;D

Karsten

Citat från: Lars Ödlund skrivet 27 juni 2008, 22:13:50 PM
Det var väl på resmålet det kunde vara lite lurigt kanske?  Om man inte varit där tidigare.


Jo, det var lite enkelriktade gator som kunde ställt till det. Men efter att ha rekat till fots var det inga problem alls.

Mathias Rickman

Citat från: Yujin Zhang skrivet 27 juni 2008, 21:35:29 PM

....nånstans i Sverige...

Hörö du Karsetn ska man inte ha uniform när man kör buss???


Mathias

bastuper

Kartläsare?

Ja då är det väl Lule vi pratar om  :D

Karsten

Citat från: Mathias Rickman skrivet 28 juni 2008, 19:16:43 PM
Hörö du Karsetn ska man inte ha uniform när man kör buss???


Mathias

Varför då? Kör man bättre då? Jag köper iofs att man slipper slita på sina egna kläder... ;)

Karsten

Citat från: bastuper skrivet 29 juni 2008, 00:01:01 AM
Kartläsare?

Ja då är det väl Lule vi pratar om  :D

Nädu, norrut från bussens hemort men inte så långt.

Mathias Rickman

Citat från: Karsten skrivet 29 juni 2008, 01:13:19 AM
Varför då? Kör man bättre då? Jag köper iofs att man slipper slita på sina egna kläder... ;)

Prisis då sliper du slita på dina egna kläder ;) :D ;D

Björn Forslund

Så varmt som det var aktuell dag tillåter vi ledig klädsel efter eget val. Vanligt på 70-talet f ö. . Annars ska det hänga en BSBV kavaj i bussen. Var den inte där?

Ersa

Citat från: Karsten skrivet 29 juni 2008, 01:14:03 AM
Nädu, norrut från bussens hemort men inte så långt.

Hur långt norrut kom ni?
Och vart tog resten av bilderna vägen?

Karsten

Citat från: Verspieder skrivet 30 juni 2008, 11:18:16 AM
Hur långt norrut kom ni?
Och vart tog resten av bilderna vägen?

Vi kom till Norrtälje, om nu det ligger norr om Knivsta där vi också var. Resten av bilderna får du fråga efter hos annan person, jag tog ju inga bilder själv eftersom tjänstefotograf medföljde.

Jonas Strömblad


Kartläsare 1 (som sitter på rallystolen) började bli trött på slutet och fick ta hjälp av kartläsare 2! Men det visade sig att kartläsare 2 oxå var trött och började överrösta motorn, så pluggen som hänger på styret kom till god användning (även Lejon som man ser svansen på fick hjälpa till lite grann...)
/J

Mathias Rickman

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 16 juli 2008, 22:55:02 PM

Kartläsare 1 (som sitter på rallystolen) började bli trött på slutet och fick ta hjälp av kartläsare 2! Men det visade sig att kartläsare 2 oxå var trött och började överrösta motorn, så pluggen som hänger på styret kom till god användning (även Lejon som man ser svansen på fick hjälpa till lite grann...)
/J

Det ser ut att vara en säker förare eller:) han kan ju i alla fall köra en massa ungdomar bra i allafall:P

Simon A

Jo, nog vet vi att Karsten kan konsten att framföra en buss mycket väl. Tvivlar inte en sekund på att åka med honom.

//Simon

Optimal

Han kör bra, Bromsar bra å lyckas stanna vid hållplats utan nått ryck :D