En morgon i Storuman [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 13 juni 2007, 10:20:31 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

På morgonen den 7 juni tog jag nedanstående bilder i Storuman. Alla är tagna vid eller i omedelbar närhet av järnvägs- och busstationen.


Stenvalls Busstrafik i Storuman THT829 på linje 325 från bl a Pauträsk, Friheten och Skarvsjöby.


Gunnarns Taxi & Buss TSW513 gick troligen som ren skolbuss från Gunnarn.


Tärna Fjällbuss i Tärnaby THT775 kom på linje 324 från bl a Björkås, Volvonäset, Värmland och Stensele.


Swebus 3684 ska så småningom gå till Lycksele på linje 33.


Tärna Fjällbuss i Tärnaby JXT924 som linje 35 från, tja, säg det. En gissning är Hemavan även om det står att Swebus är trafikutövare på linjen. Via Länstrafiken Västerbottens hemsida är det minsann inte lätt att få fram tidtabeller och hittar man dem står det kanske inga linjenummer...


Åkes Buss (Loyd Åke Ivarsson) i Storuman GOD566 kom nyligen på linje 327 från Ullisjaur, Kaskeloukt och Ensamheten.


Bussen är omskyltad för returen till Kaskeloukt 5,5 timmar senare.


KR Trafik 94 på linje 45 från Arvidsjaur mot Östersund.


Denna bild på Länstrafikens informationstavla togs på kvällen den 6 juni. Jag behöver väl knappast tillägga att klockan stod stilla...

Jona

Tackar för bildsvepet, trevligt Till Luspen har jag ännu inte haft möjlighet och vara ännu.
Gillar målningen på Fjällexpressen.
MVH Filosofen Jona

bjalle

Mycket snygga och trevliga bilder på snygga vagnar från ett ställe som man inte ser bilder från varje dag
Uppskattas stort!

Ersa

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 13 juni 2007, 10:20:31 AM
Tärna Fjällbuss i Tärnaby JXT924 som linje 35 från, tja, säg det. En gissning är Hemavan även om det står att Swebus är trafikutövare på linjen. Via Länstrafiken Västerbottens hemsida är det minsann inte lätt att få fram tidtabeller och hittar man dem står det kanske inga linjenummer...

Visst är det irriterande?  >:(
Saken är anmärkt på, men lär knappast åtgärdas. Frågan är om man ens läst mailet...

Muk