Swebus 3809 vid Cityterminalen 5/11-04

Startat av Fredrik Gelin, 05 januari 2021, 18:07:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 06 januari 2021, 17:43:36 PM
3809 gick inte i Sthlms området, den gick på Swebus Express både som ordinarie och som förstärkning på liknande sätt som t.ex 3245 gjorde under många år


Här i tråden har nämnts många bussar i samband med 3809 såsom 0536, 0537, 3209, 3245 och 3692.
Vill Ni ha dessa i egen tråd eller ska jag lägga dem här i tråden de kom på tal?
Jag skannar in det jag har just Nu.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 09 januari 2021, 10:55:14 AM
Den enligt mitt tycke tråkiga färgsättningen började UL med runt 2003. Varför vet jag inte.

Den kom 2003 (med introduktion i Östhammar) och var UL:s första enhetliga färgsättning som skulle vara lika för alla, oavsett operatör. Inga färgvariationer på linjerna på sidorna som man haft haft sedan 1990-talets början var härmed önskvärda. Dvs samma enhetlighet som nästan alla andra länshuvudmän redan hade sedan länge.
Tre år senare kom det antagligen in nya chefer/konsulter i byggnaden, och då kom dessa på att man skulle göra länet till en kopia av Skåne, men med en annan gul nyans. Så att man var tvungen att använda skattebetalarnas pengar till att lacka om inflyttade Skånegula bussar till UL-gula. Dessutom var det även viktigt att lacka om gamla grå UL-bussar i gult bara något enstaka år innan de gick på export österut, eller till skroten.

Walter

Citat från: Bussmicke skrivet 09 januari 2021, 12:30:52 PM

Här i tråden har nämnts många bussar i samband med 3809 såsom 0536, 0537, 3209, 3245 och 3692.
Vill Ni ha dessa i egen tråd eller ska jag lägga dem här i tråden de kom på tal?
Jag skannar in det jag har just Nu.

Gärna och egna trådar är bäst!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Tänkte om jag skulle lägga dem här i tråden var de nämndes eller inte.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Tänkte det blir enklare och tydligare med egna trådar för ev diskussioner om de bussarna.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Då blir det egen tråd eftersom denna huvudsakligen handlade om 3809 mfl.

Bilderna finns Här!
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Håkan Mårtensson

GDG Alingsås från 1976 var med när Swebus bildades till juni 1998. Vårgårdabuss juni 1998. Jobbat som bussförare linje och turist ut i Europa. Jobbar idag som depåchef i Alingsås för Vårgårdabuss numera pensionär nästan.