Ålder på alla forumiter?

Startat av Sundås, 09 januari 2008, 16:46:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erol

Bara för lite historisk kännedom, fram tills år 2000(?) så inföll skottdagen den 24:e februari och inte den 29:e som många tror.

Möllers


Patrik


Andreas Ljungqvist

28 om 11 dagar... Åren rusar fram..

Martin Maltkvist

Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Henrik N


Johnny E

Jag är 41 (fyller 42 i sommar)
/Johnny E - f d turistbussförare på Axelssons Turisttrafik i Västerås

Johan Hansson

Jag är 20 år fyller 21 år i juli.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Bengt Jönsson

Citat från: Sundås skrivet 09 januari 2008, 16:46:26 PM
Jag är lite nyfiken på hur gamla alla som använder detta forum är. Har administratörerna några siffor på detta?

Jag själv är ju "bara" 18 år, men jag antar att större delen av medlemmarna är äldre än mig. ;)


Petimetern och rättstavaren slår till:  det heter ".. är äldre än jag.."
;D  8)  ::)
Själv blir jag aldrig äldre än 25++   :D

/Bengt

at1981

Hej!


Enligt Excel är jag idag 2008-01-09, 9 627 dygn gammal. Hipp hipp hurra :D (Ja, det är mer värt att fira när jag levt i 10 000 dygn och det infaller enligt Excel 2009-01-16)

MVH at1981 !!
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

Stefan Lindberg

39 år just idag ... exakt ett år kvar till 40 alltså  ;)

Tobbe


Ronni Svensson


Ove Bojarp

Är 63 fram till i Nov. Egentligen är man väl lite äldre, med tanke på
alla skottår som förflutit?

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bengt Jönsson skrivet 09 januari 2008, 19:29:56 PM



Petimetern och rättstavaren slår till:  det heter ".. är äldre än jag.."

/Bengt

Man kan säga såväl "äldre än jag" som "äldre än mig". I första fallet är det en s k satsförkortning, alltså "äldre än jag (är)". I andra fallet används än som en preposition. Eftersom fler irriterar sig på att man säger "äldre än mig" än på "äldre än jag" är dock den senare formen att föredra. Men den förra är inte språkligt fel.
Däremot heter det petimäter och inget annat. Det har inget med meter att göra utan kommer från franskans petit maitre, alltså ungefär liten mästare.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)