Som nämnts tidigare kommer bron att renoveras, men när man ser tidtabellerna blir man ju lite undrande vad entreprenören har tänkt. För en linje som 681 skulle den logiska ersättningstrafiken vara Kulla vsk - Tenö vsk - Kulla vsk. Den finns nästan som 681B som istället startar vid Västerhamnsplan för att sedan ta de hållplatser som 681an har gemensamt med 670 till Kulla vägskäl därefter köra Tenö vsk - Kulla vsk och åter till Västerhamnsplan. Så långt allt väl, även om man kan tycka att det är lite överdrivet att behöva köra de hållplatser som ändå servas med 670.
Därtill har man ytterligare en linje som går på de ordinarie avgångstiderna i var ända (Västerhamnsplan respektive Kulla vsk) men inte kör Bogesundsdelen. Den kör som en 670X och hoppar de hållplatser som 670 har mellan Västerhamnsplan och Kulla vsk som inte 681 normalt stannar vid. Vad är ens syftet med den linjen, när 681B också kör den sträckan.
Hur kunde det bli så här. Är det en entreprenör som inte har någon lokalkännedom eller är det någon del av avtalet med SL som tvingar fram en sådan här lösning. Vid pendeltågsersättningar brukar lösningarna ofta vara betydligt mer resenärsfokuserade.
(Sedan står det i tidtabellen att bussen ska gå till Tenö vsk, men skyltar som varnar för backande buss har satts upp i Karlsudds vsk).