Staffan Sävenfjord har avlidit

Startat av Bernt Talbrant, 18 februari 2023, 00:20:11 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

I lördagens Borås Tidning finns en dödsannons med det ledsamma budskapet att Staffan Sävenfjord avled den 9 februari, 78 år gammal. Begravningen sker i Hoppets kapell i Borås den 9 mars.

Nico

Verkligen tråkigt att höra. Staffan var välkänd och uppskattad av många inom både spårtrafik- och bussvärlden och bidrog på många håll med sina kunskaper. Tyvärr fick han en stroke mm. våren 2021 som gjorde att han inte längre kunde använda en dator. Det satte trist nog även stopp för hans deltagande här där han var en uppskattad moderator och admin under ett antal år.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

yngrot

Det var tråkigt höra. Alltid trevligt när jag träffade på honom ute på stan och växlade några ord.
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Fredde

Tråkigt att höra, mina tankar går till släkt och vänner i denna stund.
Dödsannonsen finns att läsa på familjesidan.se för den som önskar ta del av den.

zjbus

Mycket tråkigt att höra, beklagar verkligen.

Peter Öden


Ronni Bjørn Svensson

Mvh
Ronni Bjørn Svensson

HJP

****
Mycket tråkig nyhet.
Staffan var både trevlig, och mycket kunnig, inom både järnväg och buss.
Staffan hade en mångårig yrkesgärning vid SJ:s restaurangvagnar.
Han var medarbetare i dåvarande tidskriften "järnvägar!", på 1980-talet.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Lars-Håkan_E

Ja det var väldigt tråkigt att höra.

virtual1


Sundås

Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Kristian

Väldigt tråkigt besked. :(
Requiescat in pace.

Peter Rost

Ett mycket tråkigt besked!

Vila i Frid!🕯️

Nico

Om någon här på Bussnack skulle vilja närvara vid begravningen, eller visa sitt deltagande på annat vis, så bifogas här en länk till ett digitalt minnesrum på Lenbergs begravningsbyrå i Borås.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman