Länstrafiken Örebro Län

Startat av Stefan P, 15 februari 2023, 18:04:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Stefan P

Hej

Har jag fattat fel, skulle inte Länstrafiken all trafik under egen flagg.

Mvh Stefan  P

Bussmicke

Connect Bus Söne verkar köra sånt Svealandstrafiken inte vill köra själva.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Christer K

Stämmer nog rätt bra och när inte Svealandstrafiken kan få bussar med rätt komfort då kör Bergkvara buss linjen. Västanhede kör en linje från Fellingsbro och Bergkvara har bussar placerade i Frövi.
Bergkvaras depå ska ligga på andra sidan stationen inhyrda hos NCC om jag fått rätt uppgifter.

// Christer
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Eje Larsson

Det stämmer. Även Söne höll till där efter förra upphandlingen 2010. Dessförinnan kördes trafiken på L 314 från Lindesberg vilket genererade en hel del tomkörning.

homer

Gick inte 314 Örebro-Frövi-Lindesberg förut?

Eje Larsson

Jo, men det genomgående resandet var mycket blygsamt. Trafiken från Lindesberg till Frövi slogs ihop med trafiken till Fellingsbro och Arboga. Det är länge sedan jag gjorde utredningen men jag tror vi sparade tre bussar på att undvika parallellkörning Lindesberg-Frövi. Som ett resultat blev det ett kraftigt ökat utbud Lindesberg-Arboga med koppling till Mälarbanans Stockholmståg i Arboga. Även trafiken på L 324 renodlades till att gå Örebro-Fellingsbro med kopplingar till skoltiderna i Fellingsbro. Resultatet blev alltså ett ökat utbud med ett minskat antal fordon i trafik.

Bussmicke

Citat från: Christer K skrivet 18 februari 2023, 00:47:09 AM
Stämmer nog rätt bra och när inte Svealandstrafiken kan få bussar med rätt komfort då kör Bergkvara buss linjen.

Vilken linje avses?
Syftar du på linje 400, 401 så är Bergkvarabuss bussar inhyrda av Connect Bus Söne i väntan på egna bussar som enligt uppgift ska komma i mars.


Citat från: Christer K skrivet 18 februari 2023, 00:47:09 AM
Västanhede kör en linje från Fellingsbro och Bergkvara har bussar placerade i Frövi.

// Christer

Västanhede kör 324, Bergkvarabuss 314.


Skickat från min XQ-CT54 via Tapatalk
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.