1969-08-25 uppges vara slopningsdatum och denna uppgift är från andra personer. Jag såg ju slopade bussar ståendes vid verkstaden men antecknade i regel inte detta. Men mitt minne från sista gymnasieåret var att det kom CF61 från olika håll och sattes in på en del linjer i Borås. Sedan började B58-Hägglunds komma. Dock kan slopnings datum innebära att fordonet stått avställt tidigare. Vad jag minns så slopades också en av Volvo B635-SKV tidigt och troligen lämnades reservdelar till andra bussar. Buss av typ 2561 kommer jag ihåg som slopad. Det kan ju ha varit någon annan likadan men har inget minne av att Borås hade en sådan.
Vad gäller Vo B635 och i viss mån CF61 så såg jag flera stycken ommålade. Volvo B635 hade fått vit och blå färg. Hur många som överfördes till Försvaret vet jag inte.
Vad gäller bussar och linjer till Hillared är jag lite tveksam.Jag hittar inte någon tur till Hillared men det kan ju finnas någon. Detta då bussen levererades 1956.
Vad jag kan förstå så fanns det bussar placerade i Herrljunga,Vårgårda,Od, Ulricehamn,Ljungsarp,Svenljunga,Östra Frölunda,Borås,Kinna, Sätila,Dalsjöfors,Dannike. Nu har jag säkert glömt någon. Linjenätet var i stort sett samma efter 1951. Älvsered och Ätran var fordonsplacering men tillhörde inte Borås.