Författare Ämne: Lista Transdev Norrort/Norrtälje (+lite Märsta)  (läst 4136 gånger)

Utloggad Bussmicke

• Medlem
  • Antal inlägg: 26020
  • Aldrig utanför dörren utan en kamera...
    • Bussmicke.se
SV: Lista Transdev Norrort/Norrtälje (+lite Märsta)
« Svar #30 skrivet: 11 november 2022, 10:46:39 AM »
VRs tidtabell? Vallentuna har Transdev haft ett tag väl.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Utloggad buskörare

• Medlem
  • Antal inlägg: 3931
« Svar #31 skrivet: 11 november 2022, 11:31:54 AM »
Ja, men det garaget har tillhört Märsta fram till 6/11. Och eftersom vi i norrort kör på VR's tabell, har man kanske valt att inte slå ihop dom förrän 12/12.

Utloggad Bussmicke

• Medlem
  • Antal inlägg: 26020
  • Aldrig utanför dörren utan en kamera...
    • Bussmicke.se
« Svar #32 skrivet: 11 november 2022, 13:51:29 PM »
Okej

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Utloggad dselin

• Medlem
  • Antal inlägg: 6
« Svar #33 skrivet: 23 november 2022, 22:48:23 PM »
Volvobussarna 5532-5534 har tydligen flyttats till Norrort. Finns det fler Volvo 55xx i Norrort?

Finns det kvar några 03xx/37xx/66xx i Vallentuna?

Man verkar ha bytt plats på 04xx VDL så att de med låga nummer har flyttats till Märsta och de med höga nummer går i Vallentuna. De som går i Vallentuna verkar ha nummer från 0443 och uppåt.

Jag skulle vilja påstå att ända sen Transdev tog över i Vallentuna/Märsta så har de skickat runt deras 04xx-bussar lite hur som helst. Även fast majoriteten av låga nummer varit i Vallentuna så har det defintivt funnits låga nummer i Märsta flera gånger, så många gånger så det inte bara är en slump att en vagn är trasig eller dylikt. Dock har jag märkt som du säger att det finns betydligt fler låga nummer i Märsta nu, och de verkar ha lite strul med informationsskärmarna då det ofta står "Content not loaded" på dessa med låga nummer.