Trafikförändringar T23 SL-trafiken

Startat av buskörare, 05 oktober 2022, 11:42:34 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Okej men då har jag något att gå på

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Kristian

Måste rätta mig själv, "gamla" 844 var mer seglivad än jag mindes. Första trafikeringsdag var 18 augusti 1997 och sista kan ha varit 14 juni 2003. Hittar ingen nyare tidtabell än sommaren 2003 hemma, i den står det "Linje 844 dras in hela sommaren på grund av allt för få trafikanter. Till hösten återupptas trafiken". Om trafiken verkligen återupptogs får någon annan svara på.

Lite lustigt förresten att detta är mitt 844:de inlägg på forumet... :P

Nå, nu har jag kanske svävat iväg en bit utanför trådens egentliga ämne. Ber om ursäkt för det.

Per E

Kristian har helt rätt. Någon trafik återupptogs aldrig på hösten 2004.


Bussmicke

Här är en bild från Nedersta förra gången.


Lägger denna bild och tre till i en separat tråd.
Nu verkar det som att linjen förlängs in i området.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

buskörare

Fått svar att 608 är den enda som kommer fortsätta gå till Humlegården.

Bussmicke

Kanon, funderade just på det när jag var i Danderyd igår.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

igel

Nu går det att söka på resor efter tidtabellsskiftet i reseplaneraren. Tyvärr finns inte alla linjer med ännu. Konstigt nog finns 682 inlagd (bland flera) men inte 670 eller 680. Då 682s tidtabell är helt beroende av 670 och 680 antar jag att de är färdiga men av någon anledning inte upplagda.
  Kan det ha att göra med att man ännu inte har bestämt vilka avgångar som ska ha slutstation var. För söker man från Åkersberga kan man få upp 624. Men destinationen anges som "Ej i trafik".

buskörare

Jag ser inte det som konstigt alls att inte 670 finns med. Troligen är man inte helt klar med finslipningen av körtiderna  än, det är bara 1 v sen man bytte till en busstyp som behöver helt andra tider på sig än tidigare ledvagnar. Jag skulle snarare blivit förvånad om man lagt tiderna på den utan att köra ordentligt med dubbeldäckarna.

ks

Hållplats Söderbymalmsskolan i Haninge ska vid tidtabellsskiftet byta namn till Bragevägen. Förståeligt, då Söderbymalmsskolan har flyttat. Val av namn kan ju dock diskuteras, lämpligare hade väl kanske varit Fredrika Bremerskolan (gymnasiet som också ligger där) eller Eskilsparken. Men men :-)
Stockholmare från Haninge som varit bussintresserad sedan barnsben.

Instagram: @stockholm.buss

Nico

SL/TF brukar, i enlighet med praxis vid namngivning, försöka att undvika egennamn mm. Just skolor o.dyl. kan (som i detta fall) flytta och då är det bättre att följa praxis och namnge efter närmaste korsande gata eller motsvarande. På så vis är risken betydligt lägre för att behov av namnbyte uppstår.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Delfinen76

Nya linjer i Södertälje ryktas det om: 777,  ny linje mellan Södertälje Syd och Geneta (Klockarvägen).
747, ny linje mellan Geneta (Scaniarinken och Liljeholmen. 754 kortas av och köe endast mellan Pershagen och Södertälje Centrum.
Skickat från:

Krister Ekberg
Krukmakargatan 35C
11851 Stockholm

Mobil:
076-854 35 41

E-post
krister.ekberg@telia.com

Delfinen76

Skickat från:

Krister Ekberg
Krukmakargatan 35C
11851 Stockholm

Mobil:
076-854 35 41

E-post
krister.ekberg@telia.com

Bussmicke

Trevligt, nummer 777 kommer tillbaka

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Spännande att 748/749 inte berörs utan att 747 tillkommer!