7559 har varit skrotad länge. Det var den bussen som brann upp när den var nästan ny. Bussen brann upp fullständigt så det fanns ingen möjlighet att reparera den. Det var därför man hade Citywiden 7053. Trots att Nobinas OmniLinkar var så gott som nya, så hade Scania hunnit sluta tillverka just OmniLink. Dessa bussar i UL-trafiken tillsammans med identiska OmniLink gasbussar i Skåne var väldigt sent levererade exemplar som var OmniLink. Det dröjde inte länge därefter innan OmniLink sedan lades ned. Så när 7559 behövde ersättas var Nobina tvingade att köpa Citywide, så därför blev det en lite udda buss, trots att den byggdes för att likna de tidigare OmniLinkarna så långt det gick.
Så Citywiden 7053 är alltså obetydligt nyare än de andra. Men jag trodde faktiskt ändå att man försökte omplacera den till något ställe trots allt, då den ju ändå är modernare än OmniLinkarna. Men tydligen hade jag fel där. Det verkar som om Citywiden 7053 ska skrotas tillsammans med alla OmniLinkarna. Åldersskilnaden ses väl som obetydlig och så är den kanske för udda med mera.
Gasbussar rent allmänt har jag förstått är väldigt svårsålda, vilket troligen får ses som anledningen till att alla OmniLinkarna i Uppland ska skrotas. De plockar väl delar av dessa och säljer detta som reservdelar till OmniLinkar som är i trafik kan jag tänka mig.