Första dagen med Keolis till Västerås

Startat av Bussmicke, 13 juni 2022, 16:56:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Så var det dags för byte efter alla dessa år, ett tag körde KR Trafik hit. Tyvärr var det si och så med tidhållningen idag, speciellt på linje 773.
Kan tänka mig att alla mobiltelefonfotografer har vräkt ut bilder på Facebook och Instagram.










/Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Berlin

...och vi som inte är utrustade med dessa faciliteter håller gärna tillgodo med dina bilder ;)
Varför fick resenärerna byta till den bakomvarande bussen?/Ulf

Bussmicke

Citat från: Ulf Berlin skrivet 13 juni 2022, 21:04:37 PM
...och vi som inte är utrustade med dessa faciliteter håller gärna tillgodo med dina bilder ;)
Var inte menat/riktat till nån här, Menar bara att så för det är något nytt på g så finns det nästa överproduktion av bilder. :)


Citat från: Ulf Berlin skrivet 13 juni 2022, 21:04:37 PM
Varför fick resenärerna byta till den bakomvarande bussen?/Ulf

Det gjorde de inte, det var en väldigt sen 773 som vars förare inte lyckades skylta om bussen, kanske inloggningsproblem eller nåt annat. Lämnar till annan att svara på Det.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

j-a

Är det någon särskilld anledning till att Keolis skruvat bort hjulmutterskydden,dom satt ju på på tidigare bilder som visats före trafikstarten?

homer

Dom använder ett eget system med gröna och gula mutterskydd för att se så bultarna är efterdragna samt inte rör sig

Bussmicke

Kan konstatera att Danielssons Busstrafik kör åt Keolis. Såg på Instagram att RJT013 fått Keolisnummer 8867. Samma sak som i Göteborg var Connect Bus och Leja-Touring kar Keolisnummer på bussarna då man kör åt dem.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Carl Eric

Danielssons och Kristian Larsson är kvar som underentreprenörer åt Keolis.
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Bussmicke

Trevligt, trevligt. Synd att Sköldhs Taxi inte är kvar.

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.