Connect Bus och Sista veckan med GS buss

Startat av Bussmicke, 06 juni 2022, 19:06:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Passade på att ta några bilder medan jag bytte tåg Göteborg i eftermiddag.






Till sist en bild på Connect bus, det har ju gått så väldigt fort att märka om bussarna...



/Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Berlin

"Påstigning fram"skyltning ännu ???
Det borde ha tagits bort vid det här laget,eller har inte det framgått till Göteborgarna.../Ulf

Bältes-Assar

Och "Svart express" låter som ett inofficiellt växlingskontor...  8)

homer

Citat från: Ulf Berlin skrivet 06 juni 2022, 20:30:32 PM
"Påstigning fram"skyltning ännu ???
Det borde ha tagits bort vid det här laget,eller har inte det framgått till Göteborgarna.../Ulf

Det har väl Göteborgarna aldrig förstått..

Carl Eric

Citat från: Ulf Berlin skrivet 06 juni 2022, 20:30:32 PM
"Påstigning fram"skyltning ännu ???
Det borde ha tagits bort vid det här laget,eller har inte det framgått till Göteborgarna.../Ulf

Det skyltas så även på andra håll där Västtrafik trafikerar!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Sambjo

I Göteborg råder det just nu mer eller mindre kaos med påstigningen. Västtrafik vill att man kliver på fram på de flesta linjerna, men många resenärer och förare bryr sig inte alls om det. Förvirringen blir större av att det inte finns något tydligt sätt att se vilka bussar det gäller på förutom "Påstigning fram" i destinationsskylten, vilket inte är tillräckligt för mindre vana passagerare eller för den delen turister. Saken blir inte bättre av att vissa förare vägrar öppna framdörrarna efter corona medan andra skriker på och förolämpar resenärer som går på genom bakdörren i mikrofonen.