13 blandade bilder "från förr"

Startat av Fredde, 11 februari 2022, 20:03:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Rotade lite på en extern hårddisk ikväll och hittade en hel hög blandade bussbilder "från förr".
Vissa var nya när det begav sig, andra var nära kvarnen...



























Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.


homer


Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!


Fredde

Citat från: Carl Eric skrivet 13 februari 2022, 20:50:34 PM
Denna busstyp var min favorit på Swebus/Nobinas tid i Nacka/Värmdö.  :)

Ja de gick bra, framförallt när det var halt. :)
Sköna att köra också, speciellt på längre linjer där det inte var massa start/stopp.

Fredrik Gelin

Fantastiskt bra på att käka hjulhastighetsgivare och dricka kylarvätska var de också.
Jag körde dem till och från på Vaxholm och på 178:an, men blev aldrig kompis med dem.
De gick ju även hos Nobina på 172:an där de hördes lång väg, framför allt på sommaren när kylarfläkten fick jobba hårt.
I mitt tycke passade busstypen bäst som bojsänke, men jag har förstått att de var uppskattade på Värmdö.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk


Sundås

Trevlig bild på 6832! Det var inte många år man fick se de där med navkapslar på..
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Kristian

Fint bildsvep med bra blandning. :)

Håller med om busstypen som Carl-Eric nämnde, mycket bekväma att åka med på den långdragna nattbussen från Stockholm till Västerhaninge.

Fredde