Ja hållplats "Ursvik" på Enköpingsvägen utanför stadsdelen Ursvik har funnits ett bra tag nu och hållplatser inom både Stora Ursvik och Ursvik finns och fungerar utmärkt.
Nu finns det säkert fler exempel när hållplatsen delar namn med stadsdelen men detta var det första jag kom och tänka på, så "Norra Djurgårdsstaden" hade nog funkat väldigt bra.
Sen kan jag hålla med om att nya hållplatser oftast döps efter väg/gata i närheten.
En lång men fungerande lösning hade ju varit att göra som i Djursholm, där finns hpl "Djursholms Sveavägen" så här hade den ju kunnat heta "Norra Djurgårdsstadens Jaktgatan" 
Hpl. Ursvik har ju funnits där den finns sedan långt innan Ursvik blev en egen stadsdel. Sannolikt går den nog tillbaka till SJ-busstiden, eller liknande, som ett alternativ för de som skulle till den dåvarande Milostationen mm. Den har även använts av linjerna 157 och 540 i mera modern tid, men dessa linjer går ju numera andra vägar.
Här hade det kanske varit bättre att döpa om hpl. Ursvik nu när Ursvik byggdes ut, men troligen har ingen tänkt på det. Hpl. ifråga används ju egentligen bara nattetid av linje 591 (och i nuläget uddalinjen 504Y) och då blir Ursvik ändå ganska rätt för det är ju då den enda hållplats som nattlinjen passerar. Den är inte heller särskilt välfrekventerad heller som jag förstått det. Kan ju bli så att namnet byts till Milstensvägen eller Madenvägen när spårvägen dyker upp… för där passar nog hpl.namnet Ursvik bättre in.
Sedan ok för tilläggsnamn, vi har ju på senare år även fått t.ex. avarterna Karolinska institutet / Biomedicum resp. Karolinska sjukhuset / Eugeniavägen vilka är så långa att de knappt får plats på hållplatsskyltarna och typ kräver två rader i linjebeskrivningar och tidtabeller. Ingen använder ändå hela namnet så…