Författare Ämne: Annonser från Lokaltrafikintresserades Förbund (LTF)  (läst 3030 gånger)

Utloggad Tommy E

• Färing
  • Medlem
  • Antal inlägg: 2936
    • Tommys bildsida
Annonser från Lokaltrafikintresserades Förbund (LTF)
« skrivet: 05 maj 2019, 12:23:58 PM »
SvOf och LTF har ingått ett samarbete där föreningarna annonserar varandras aktiviteter. Här nedanför publiceras annonser från LTF.

SÖNDAGEN DEN 26 MARS kl. 8.45 Samling Stockholm City J, perrongen för norrgående pendeltåg (LTF-skylt), för avresa kl. 08.56 med pendeltåg mot Bålsta (femte dörren framifrån) för banvallspromenad på hamnspår i Enköping. Ank. Bålsta 09.36. Buss UL803 avg. Bålsta J 09.47 ank. Enköping J 10.19. Promenad på hamnspåren och åter ca. 5 km. Guide: Anders Svensson. Lunchuppehåll efter ca. 4 km. Återresa valfritt med SJ Regional (avg. endast 12.03, 13.03, 17.03, 22.03, samt 23.03 på grund av planerat banarbete), restid 41 min eller buss 803/pendeltåg avg. minuttal 08, restid 86 min. Obligatorisk anmälan och frågor till anders.wettemark@gmail.com eller tel 070-593 74 63.
Tågbiljett SJ (fr. 75 kr.) köpes lämpligen i automat vid stationen Enköping J (eller på Internet) före avresan från Enköping J (ingen biljettförsäljning ombord).
Vid bussresan med UL 803: UL-biljett (zon 3 i detta fall). Man kan köpa biljett av föraren på bussen för 42 kr med VISA eller Mastercard betalkort. Med UL-app eller UL-kort kan man köpa biljett i förväg för 33 kr. (Med reskassa i UL-app eller på UL-kort 28 kr.) Vid hemresan kan man även köpa UL-biljetten i automat vid Enköping Resecentrum, läge C2, för 33 kr. Ej pensionärsrabatt. Man kan också köpa UL-biljetten för utresan vid tunnelbane-och pendeltågstationer, men v.g. observera giltighetstiden 75 min från försäljningstillfället!

FREDAGEN DEN 12 MAJ kl. 9.30 Samling Ropsten-T, biljetthallen vid bussterminalen, för banvallspromenad längs med Norra Lidingöbanan och Eddavägsbanan med mellanliggande SL-båtresa Ropsten-Djursholm. Vi planerar att äta vid någon servering vid Djursholms torg. Finns även möjlighet till en kortare fika vid Ropsten, serveringen vid Lidingöbanan. Beräknad målgång vid Djursholms Ösby J ca. kl. 17.00. Reseledare: Jan Olof Jonson. Förhandsanmälan till Anders Wettemark senast den 9 maj, anders.wettemark@gmail.com eller tel. 070-593 74 63. Ytterligare information kommer att meddelas med e-post någon vecka innan utfärden.

SÖNDAGEN DEN 28 MAJ kl. 12-16. LTF deltar sedvanligt i Spårvagnens dag, Alkärrshallen, Djurgården. Restips: Vid hög beläggning på spårvagn 7 rekommenderas buss 69 till Djurgårdsbron.
« Senast ändrad: 18 mars 2023, 00:54:21 AM av Tommy E »
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se