SJ Buss 1188

Startat av 1896, 13 augusti 2016, 09:23:39 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

1896

Detta måste vara 1188, ODA334:

www.blocket.se/halland/Bettan_soker_ny_familj_68394637.htm?ca=6&w=3

Verkar vara riktigt fin invändigt.

1896

Hade lite för bråttom, det är nog inte 1188, så jag får fråga om någon kan identifiera bussen ?

1188 är reggad som buss och ägs av en kvinna i Vittsjö, denna är ju tydligen reggad som lastbil, och säljaren är en man i Kungsbacka.

Dessutom saknar denna buss de extraljus som SJ:s 110:or hade i fronten, dessa kan förvisso vara borttagna.

Björn Forslund

Citat från: Kung Vasa skrivet 13 augusti 2016, 11:48:35 AM
Hade lite för bråttom, det är nog inte 1188, så jag får fråga om någon kan identifiera bussen ?

1188 är reggad som buss och ägs av en kvinna i Vittsjö, denna är ju tydligen reggad som lastbil, och säljaren är en man i Kungsbacka.

Dessutom saknar denna buss de extraljus som SJ:s 110:or hade i fronten, dessa kan förvisso vara borttagna.

SJ 1188 var väl en CR110L och husbussen ovan är en vanlig kort CR76 eller CR110 vad jag kan se. Har nog inget alls med SJ att göra

1896

Citat från: Björn Forslund skrivet 13 augusti 2016, 15:17:31 PM
SJ 1188 var väl en CR110L och husbussen ovan är en vanlig kort CR76 eller CR110 vad jag kan se. Har nog inget alls med SJ att göra

Ja, min känsla är också att det är en CR76:a, vore ju kul om någon känner igen den.

zjbus

#4
Det är väl bara att ringa på annonsen och fråga efter reg. nr.
Vad är de rädda för alla annonsörer som lägger in bilder där nummerplåten inte syns eller ännu värre maskerar plåtarna?

1896

Citat från: zjbus skrivet 13 augusti 2016, 17:11:52 PM
Det är väl bara att ringa på annonsen och fråga efter reg. nr.
Vad är de rädda för alla annonsörer som lägger in bilder där nummerplåten inte syns eller ännu värre maskerar plåtarna.

Förvisso, den andra varianten är att mejla och be om fler bilder, fast jag vill inte stöta mig med folk i onödan, sedan finns det ju faktiskt annonsörer som skriver reg nr i annonsen, så alla känner sig inte besvärade.

zjbus

Citat från: Kung Vasa skrivet 13 augusti 2016, 17:22:48 PM
Förvisso, den andra varianten är att mejla och be om fler bilder, fast jag vill inte stöta mig med folk i onödan, sedan finns det ju faktiskt annonsörer som skriver reg nr i annonsen, så alla känner sig inte besvärade.
Det garanterar inte att du kommer att få några bilder med synligt reg. nr. Det är väl inte stötande att fråga efter reg. nr. på ett utannonserat fordon som man är spekulant på.
Ja det är ju det allra vanligaste att reg. nr. skrivs ut och/eller syns på bifogade foton.