Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

0 Medlemmar och 9 gäster tittar på detta ämne.

Erling.L

Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

AO

Eftersom följande finns att läsa på den länkade sidan "Årskostnaden för trafik kommer att minska under denna kortare avtalsperiod eftersom trafiken kommer att trafikeras med redan avbetalade bussar vilket annars utgör en västenlig del av trafikkostnaden." så tror jag bara att det kan tolkas som att det bara handlar om begagnade fordon.

Stefan P

Hej

Är det någon som vet hur blir med alla överklgade upphandlingar?

Jag har  ingen koll längre?

Vilka upphandlingar kommer närmast?

Mvh Stefan P

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.


Bussmicke

Är man dålig förlorare eftersom man jämt överklagar?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Maven

Tvärtom så har det väl varit ganska vanligt de senaste åren att överklagade upphandlingar har fått göras om p.g.a. fel som upphandlaren har gjort.

B8RLE

Södertörn, E23, splittras i Tyresö och Haninge/Nynäshamn.
/B8RLE
Skolelev med intresse för bussar. Kan hela SL-trafiken utantill!

Buss_Lund

Även Östersund stadsbusstrafiken är överklagat men vet inte om de är klart.
I SL Botkyrka och Nacka ssv där är också blev överklagade men fortfarande de är oklart

virtual1

Det är snart 1,5 år sedan söderort/huddinge/Botkyrka/nacka/värmdö fick tilldelningsbeslut, är detta inte nåt sorts negativt rekord i hur lång tid en överklagan kan ta? Helt sjukt skulle jag säga.

Ted Selander

Citat från: Buss_Lund skrivet 22 mars 2023, 22:35:36 PM
Även Östersund stadsbusstrafiken är överklagat men vet inte om de är klart.
---
Förvaltningsrätten avslog överklagan från Mohlins Bussar, men de har valt att söka prövningstillstånd i Kammarrätten.

mittlinje

"Är man dålig förlorare eftersom man jämt överklagar?"

Behöver inte innebära att man är dålig förlorare utan mer att man tolkar resultatet av upphandlingen annorlunda än den som fastställt det. Upphandlingsförfarandet är idag så invecklat så givetvis nyttjar man den lagliga rätt man har. Så gör även vanliga samhällsmedborgare, är något fel brukar vi säga till då den kunskapen finns.

Lulebussen

På Länstrafiken Norrbottens hemsida finns nu fliken Upphandlingar där man kan se när avtalen upphör.

B8RLE

Vet inte vad det blir med Kallhäll, Nobinas nuvarande avtal går ju ut augusti 2024 eller är den förlängd med 2 år?
/B8RLE
Skolelev med intresse för bussar. Kan hela SL-trafiken utantill!

B8RLE

Upphandlingen för Råsta och Lunda, trafikstart nästa år. Har någon koll på vilka  som har lämnat sitt bud?
/B8RLE
Skolelev med intresse för bussar. Kan hela SL-trafiken utantill!