Huvudmeny

Nobina Lastbilar

Startat av 1896, 12 april 2013, 13:31:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

1896

På vägen ned till Jönköping körde vi förbi en Lastbil som det stod Nobina och Bussgods på, följd frågan blir: - hur många lastbilar har Nobina ? Och mellan vilka orter transporterar dom Bussgods ? 

Ersa

Nobina äger varken bilarna eller släpen, utan är bara en samarbetspartner. Men Bussgodslinjen i fråga är dagens version av Diligenstrafikens godslinje Haparanda-Stockholm, som idag som sagt körs enbart med lastbilar, som väl fortsätta vidare mot Göteborg.

1896

Vem äger bilarna då ? Och hur många fordon är det ?  ???

Ersa

"Bussgodspilen" kallas trafiken, och den körs för närvarande av J.B. Fraktkonsult AB i Gävle.

http://www.bussgods.se/pages.asp?PageID=578&MenuID=554
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=38123.0

En buss brummar

Men Niclas Vasa är inne på någonting... jag körde på E45 för några månader sedan i Göteborg. I slutet av "Termianal G" snett mot gasklockan o nära korsningen mot Statoil finns lastbilsterminaler, där skymtade jag en vanlig långtradare som var vit om jag minns rätt som var strajpad "Nobina" inget Bussgods vad jag kan minnas var märkt på bilen... Säger inte att det är Nobina som äger lastbilen, men det stod Nobina på lastbilen, det är jag helt säker på

Lars-Håkan_E

Citat från: En buss brummar skrivet 12 april 2013, 18:57:53 PM
Men Niclas Vasa är inne på någonting... jag körde på E45 för några månader sedan i Göteborg. I slutet av "Termianal G" snett mot gasklockan o nära korsningen mot Statoil finns lastbilsterminaler, där skymtade jag en vanlig långtradare som var vit om jag minns rätt som var strajpad "Nobina" inget Bussgods vad jag kan minnas var märkt på bilen... Säger inte att det är Nobina som äger lastbilen, men det stod Nobina på lastbilen, det är jag helt säker på

Det är samma bil/ar som "Ersa" nämnt ovan.

Framöver lär väl både Nobina och Bussgods försvinna vad gäller dessa transporter då Smartpak verkar vara i färd med att skrota Bussgods.

Greger Larsson

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 12 april 2013, 21:36:22 PM
Det är samma bil/ar som "Ersa" nämnt ovan.

Framöver lär väl både Nobina och Bussgods försvinna vad gäller dessa transporter då Smartpak verkar vara i färd med att skrota Bussgods.

Lasse, Nobina lämnade "Pilen" redan i november i fjol. Delvis nytt upplägg kommer nu i maj, bl a med Uppsala som ny angöringsort.

Lars-Håkan_E

Citat från: Greger Larsson skrivet 12 april 2013, 21:43:05 PM
Lasse, Nobina lämnade "Pilen" redan i november i fjol. Delvis nytt upplägg kommer nu i maj, bl a med Uppsala som ny angöringsort.

Ok! en av JB:s dragare stod i Jordbro häromveckan fortfarande med Nobinadekaler, därav funderingen om man lämnade det hela först nu i maj.

Antar att även Ceris "Bussgods" lastbil Sundsvall-Östersund förändras när Spartpak förändrar

Greger Larsson

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 12 april 2013, 21:47:33 PM
Ok! en av JB:s dragare stod i Jordbro häromveckan fortfarande med Nobinadekaler, därav funderingen om man lämnade det hela först nu i maj.

Antar att även Ceris "Bussgods" lastbil Sundsvall-Östersund förändras när Spartpak förändrar

Jo, jag har sett att Nobinadekalerna sitter kvar..