Huvudmeny

Låsta trådar

Startat av 1896, 25 mars 2013, 14:49:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Leif D

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 29 mars 2013, 17:35:20 PM
Alltså, är det detta som kallas för nätmobbning ?  ???

Det är helt uppenbart att ni inte förstår hur det är, sedan kan man förstås tycka att detta är fel forum, men det handlar ändå ytterst om att förstå min sits.

Tänk dig att vakna en morgon och plötsligt inse att du aldrig mer kommer att köra buss ! Tanken från början var att jag skulle avtackas för en livslång gärning inom GDG ! Hur jag än beter mig, så kommer verkligheten ständigt tillbaka och biter mig i arslet !

Tycker inte heller att ni ska märka ord, utan försök att se helheten istället, i övrigt så fungerar det ju faktiskt bra.  :)


Nej, de är inte nätmobbing alls...   Du bad ju nästan om de själv f.ö.
Nej ja försöker ju bara få dej att inse att du är bitter. Och att du ska ta dej ur det ...   Inse att livet går vidare, kasta de gamla över bord, hitta på något nytt i livet.
Att köra buss är ju iofs trevligt, jag gjorde ju det själv under ganska många år. Men livet innehåller så mycke mer...   Öppna dina ögon sök dej till något annat, som kanske visar sej vara både roligare och trevligt.
Själv bytte jag liv på det viset vid 50 års ålder, visserligen frivilligt, men ändå...   Numera kör ja tåg på Sveriges bästa tågbolag och trivs väldigt bra med det. Bussarna är förpassade till hobby och intresse.

Så alltså...  Vakna upp kliv ut i livet o gör något nytt..!!
;-)

1896

Det är ingen hemlighet att jag väldigt gärna vill reda ut det som var, mitt liv idag består av två delar, tiden före och tiden efter.

Jag fick Dalatrafik att förstå, eftersom Dalatrafik fick dåvarande Connex och Swebus att samarbeta, och om jag då vänder på det så blir det logiskt att i vart fall Veolias Sverige del ska införlivas med Nobina, då blir den cirkeln sluten så att säga.

Tror nog att Dalatrafiks dåvarande VD Christer Silfverin hade en tanke på mig när han abdikerade 2006, jag sökte aldrig den tjänsten, jag var mer fokuserad på Swebus, men Swebus delade in Dalarna i två distrikt, vilket jag inte gillade, idag är hela dalarna ett distrikt.

Jag tror att det är viktigt att komma ihåg hur det var från början, om vi ska kunna förstå varför det är som det är nu, om vi i framtiden ska kunna förändra med ett positivt resultat.

Men igen, detta är nog fel forum för den typen av erövringar.  :)

virtual1

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 29 mars 2013, 17:35:20 PM
Alltså, är det detta som kallas för nätmobbning ?  ???

Det är helt uppenbart att ni inte förstår hur det är, sedan kan man förstås tycka att detta är fel forum, men det handlar ändå ytterst om att förstå min sits.

Tänk dig att vakna en morgon och plötsligt inse att du aldrig mer kommer att köra buss ! Tanken från början var att jag skulle avtackas för en livslång gärning inom GDG ! Hur jag än beter mig, så kommer verkligheten ständigt tillbaka och biter mig i arslet !

Tycker inte heller att ni ska märka ord, utan försök att se helheten istället, i övrigt så fungerar det ju faktiskt bra.  :)

Men *suck* - har själv arbetat åtta år på ett bolag och blivit bortdriven därifrån av en ny ledning som inte ville kolla på kompetensen hos de gamla medarbetarna utan bara ville satsa på en ny styrning och avpolletera de som kunde något för att satsa på 'billig' ny personal. Så klart jag var bitter med under några månader, men har liksom så många andra gått vidare i mitt liv och börjat med något helt annat än det jag höll på med då och stormtrivs nu! Har arbetskollegor som uppskattar mig och jag har fått helt andra erfarenheter nu än då som jag uppskattar. Den enda person som kan göra något positivt med ditt liv är du själv, räkna inte med att någon annan gör det år dig - hämndbegär och bitterhet leder inte till något gott! Trust me!

1896

Citat från: virtual1 skrivet 02 april 2013, 13:15:14 PM
Men *suck* - har själv arbetat åtta år på ett bolag och blivit bortdriven därifrån av en ny ledning som inte ville kolla på kompetensen hos de gamla medarbetarna utan bara ville satsa på en ny styrning och avpolletera de som kunde något för att satsa på 'billig' ny personal. Så klart jag var bitter med under några månader, men har liksom så många andra gått vidare i mitt liv och börjat med något helt annat än det jag höll på med då och stormtrivs nu! Har arbetskollegor som uppskattar mig och jag har fått helt andra erfarenheter nu än då som jag uppskattar. Den enda person som kan göra något positivt med ditt liv är du själv, räkna inte med att någon annan gör det år dig - hämndbegär och bitterhet leder inte till något gott! Trust me!

Vilken del av "ni förstår inte" är det som du inte förstår ?  ???

Ska jag glömma och lämna det gamla bakom mig, då måste jag ju först acceptera upphandlingssystemet, och det gör jag aldrig.

Nico

Du behöver självklart inte glömma detta, men det är givetvis helt upp till dig om du vill fortsätta att gräma dig över ett vedertaget förhållande som inte går att göra så mycket åt.

Vi tycker sedan alla olika om det mesta, men när det börjar beröra privatpolitiska åsikter så är Bussnack helt fel forum vilket bör respekteras istället för att älta detta i tid och otid.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

1896

Förstår bara inte varför vissa försvarar ett system som skadar dom själva.

Sen vore det iofs en befrielse att få sätta på mig uniformen och börja att köra igen, men det kommer som sagt aldrig att hända.

HJP

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 03 april 2013, 09:39:14 AM
Förstår bara inte varför vissa försvarar ett system som skadar dom själva.
****
En fråga som du förmodlgen inte kan få ett svar på. Den bör ju ställas till den som har åsikten, och han/hon tror naturligvis inte att åsikten skadar honom/henne, för då skulle han/hon inte ha den.
Men frågan bör ställas, privat, till den som har åsikten. Skicka ett PM till vederbörande!

HJP

Ersa

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 03 april 2013, 09:39:14 AM
Förstår bara inte varför vissa försvarar ett system som skadar dom själva.

Sen vore det iofs en befrielse att få sätta på mig uniformen och börja att köra igen, men det kommer som sagt aldrig att hända.

Det handlar inte om att till varje pris försvara nuvarande upphandlingssystemet. Det handlar om att detta forum inte är rätt plats för att bilda nån kamp för att förändra samhället i den form att man skall arbeta för att tvångsförstatliga en fri marknad. Men det känns som flera har sagt just detta många gånger, utan att du tar till dig,

Rätt ironiskt blir det med dina åsikter också, då den senaste upphandlingsdebatten jag mötte under arbetstid, var i Umeå där de som mest motsatte sig upphandlingar var de som ogillade Nobinas intåg med vad de ansåg vara försämringar i arbetstider och arbetsvillkor. Dvs Nobina blev symbolen för privatisering och försämring. Nu vet jag självklart att om man ser på saken helhetsmässigt, så är det inte så svartvitt som dessa personer ansåg. Men deras åsikter krockar ändå väldigt mycket med den syn du ständigt återupprepar här.

1896

Okej, jag ska försöka att bättra mig, men jag tycker ändå att det är ett stort bransch problem som bör debatteras tills vi uppnått en förbättring.

Björn Forslund

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 03 april 2013, 11:51:48 AM
Okej, jag ska försöka att bättra mig, men jag tycker ändå att det är ett stort bransch problem som bör debatteras tills vi uppnått en förbättring.

Men den diskussionen är meningslös att föra här. Att vrida tillbaks klockan och åter förstatliga/ reglera marknaden är inget vi Bussnackare kan åstadkomma. Sådant passar bättre på ett politiskt forum.

1896

Man måste nog ha varit med på GDG:s tid för att veta vad GDG hade och gav dom anställda, som dagens bussbolag inte kan mäta sig med. Visst fanns det problem även då, men jag upplevde att man ständigt förbättrade sig, nuförtiden vet jag inte vad man håller på med.

Björn Forslund

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 03 april 2013, 13:04:30 PM
Man måste nog ha varit med på GDG:s tid för att veta vad GDG hade och gav dom anställda, som dagens bussbolag inte kan mäta sig med. Visst fanns det problem även då, men jag upplevde att man ständigt förbättrade sig, nuförtiden vet jag inte vad man håller på med.

Tiderna förändras ständigt och det är bara att anpassa sig så gott det går. Vi vet ju alla att bussbranschen inte är den trygga arbetsplats den en gång var. Sverige är nu en del av Europa och den enskilda individen har inte mycket att säga till om. Vill man försöka förändra får man bli politiker.